Kobi Brajant i Kobi Brend

REFLEKTOR o Kobiju Brajantu Kobi Brajant i Kobi Brend

Lejkersi su gubili 3 razlike na 10 sekundi do kraja i svi smo znali šta sledi. Kobi je bio na vrhu reketa. Čula se pištaljka, on se izvukao i primio je loptu u koraku, okrenut leđima košu. Napravio je dribling ka sredini, brzo ali opet kao u usporenom snimku, na vrhovima prstiju, sa dresom koji leprša oko njega. Zatim je postavio noge paralelno sa košem od kojeg je bio 8 metara, podigao se u vazduh i poslao loptu. Gledali smo ovu seriju pokreta mnogo puta ranije i ona je uglavnom završavala tako što lopta pokida mrežicu, samo što je sada prošla pored koša i pala u aut. Lejkersi su opet izgubili, Kobi je opet izgledao staro, a svi smo već videli njegovu poemu u kojoj se oprašta od košarke opisujući sebe kao klinca koji je uvek bio spreman da uradi sve za nju.

Mnogo stvari će biti rečeno u narednih 5 meseci dok se njegov i leš Lejkersa budu vukli ka kraju još jedne sezone, ali niko neće ismevati Kobija. Neće, zato što je on jedan od 3 najbolja beka-šutera koji su igrali u NBA. Neće, zato što je on osvojio 5 prstenova, 2 olimpijska zlata i igrao na 17 All-Star utakmica. Ali najvažnije od svega: neće, zato što posle poeme on više nije matorac koji završava karijeru, već legenda koja je na poslednjoj turneji kroz gradove u kojima je dominirao. Zbog toga je ona objavljena sad, a ne pri kraju sezone.

Navijače su na sedištima pred utakmicu čekale kopije poeme sa logoom koji je kombinacija slova „H“ i „V“. Kasnije smo saznali da je to logo „HeroVillain“ kampanje i da se on nalazi na majicama, kačketima, posterima i holderima za šolje koji su počeli da se prodaju na kobebryant.com.

Kobijeva poema je početak velike marketinške kampanje.

I to nije samo po sebi loše. Niti dobro. To je tako. Kobi i njegovo ime neće nestati sa proizvoda (AirJordan model za 2016. već može da se kupi) ali je zanimljivo kako izgleda penzionisanje super-zvezde danas. Ranije se sve svodilo na saopštenje, par intervjua i aplauz. Za Kobijevu penziju novinari su saznali kada i navijači. Stvar je „strimlajnovana“ u službi brenda. Ali taj brend nije kao ostali. Durant, Lebron, Kari – niko od njih neće sebe opisati kao „Villain“. Zato što niko od njih nije udario Bibija laktom u glavu, nije oterao Šeka, nije uradio ono što je Kobi uradio u Koloradu. Ne postoji niko kao Kobi u savremenom sportu, jer on nikada nije prilagođavao svoje ponašanje projekciji koju treba poslati u svet zarad maksimalne finansijske i druge dobiti (brenda), već je ta projekcija morala da se prilagođava. Sastanak o ovoj kampanji počeo je sa Kobijem koji kaže „imam poemu“, a ne sa „Kobi, napiši pesmu o košarci.“

On je uvek radio šta je hteo, i uglavnom je uspevao da pobedi. Zbog toga ga ljude vole (ili mrze, ako su navijali za Divčeve Kingse). Samo sada šutevi na kraju utakmice umesto u mrežici, završavaju u autu. Ali mi ga nećemo ismevati zbog toga. Zato je i lansirana ova kampanja. Kobi Brajant odavno više nije u snazi. Zato Kobi Brend mora da bude. Pa makar on bio i anti-heroj.

Tekst pisan za Nedeljnik, 01.12.2015.
Autor ilustracije: Nemanja Obradović, dizajner

Srodni tekstovi:
Revolucija u NBA
Plejof brendova

Čitaj dalje: