Advertajzing u Srbiji ima priliku da se odrekne elitizma

Intervju za Advertiser Serbia Advertajzing u Srbiji ima priliku da se odrekne elitizma

Nakon Marka Pešića i Nataše Filipović, radicionalni novogodišnji intervju portalu Advertiser-Serbia dao je i naš kreativni direktor, Vanja Mitrović. U razgovoru sa uredništvom, osvrnuo se ovogodišnje rezultate, upečatljive kampanje i prisustvo elitizma u advertajzingu, ali i dao preporuke za razvoj tržišta.

Ocenite i dajte viđenje rada svoje agencije u pogledu kreativnog doprinosa u 2018. 

Ova godina je za nas bila izuzetno uspešna. Sa UniCredit bankom i Zaječarskim pivom osvojili smo po Effie nagradu, na IAB MIXX-u otvorili sezonu nagrada za kampanju Nectar – već 20 godina nije svejedno, čije je lice bio Andrija Milošević. Ova kampanja ovenčana je dvostrukom nagradom i na ovom festivalu i na takmičenju regionalnih digitalnih projekata SoMo Borac. Najsvežija nagrada za nju je takođe regionalna – zlatni Sempler na regionalnom medijskom festivalu Sempl.

Najslađi projekat u gradu, Munchmallow – Priča za sebe, na Balcannes festivalu je ušao u Top 26 i proglašen je za najbolji regionalni projekat. Na Kaktusu je osvojio Grand Prix i pojedinačne nagrade u dve kategorije. Izuzev ovih, tu su i Kaktus nagrade za Chipsy i Crno Zaječarsko.

I naravno, sve ovo nam je donelo titulu agencije godine na Kaktusu 2018, zbog čega smo posebno srećni!

Dajte ocenu rezultata rada srpske advertajzing scene u 2018. godini… Izdvojite najbolje domaće kampanje?

Dobre kampanje su se izdvojile same, neke zbog svog kvaliteta a neke i malo uz pomoć jakog mediskog plasmana. Mislim da se ove godine, po pitanju kvaliteta, oseća poboljšanje u odnosu na prošlu, ali opet nekako izostaje vidljiviji napredak u digitalu.

NEO, The Red Thread, Upecaj zlatnu ribicu, dobile su zaslužene nagrade na domaćim i regionalnim festivalima. Na mene je najveći utisak ostavila saradnja Jugoslovenske Kinoteke i Vip Mobile u projektu Vip Kinoteka. Mislim da je ovo odličan primer kako jedan jak i uticajan brend moze da utiče na stvari od opšteg društvenog značaja. U ovom slučaju u segmentu domaće filmske umetnosti.

Izdvajam i saradnju brenda H&M i Cobija na projektu saradnje HM&MOSCHINO.

Na koje načine poboljšati kreativnost advertajzing scene u Srbiji? 

Glavno poboljšanje bi se videlo u stvaranju većeg broja integrisanih kampanja. Mislim naravno na one koje bi svojiom jednostavnom i snažnom idejom bile prisutne u našim glavama, bez obzira da li u datom trenutku posmatramo njihov sadržaj. Čini mi se da je sada situacija kod nas takva da dominiraju kampanje namenjene za jednokratnu upotrebu. Vidiš, pročitaš, baciš, sledeća.

Takođe mislim da je neophodno proširiti saradnju na nivou advertajzing agencije – autori trendova u muzici, gejmingu, filmu, slikarstvu, modi…

Postoji jedna doza nepotrebnog esnafskog elitizma u našoj profesiji. Nepotrebno je i povlačenje granica između kul i ne-kul sadržaja, kao i primerenih i neprimerenih tema za komunikaciju.

Ne smemo potcenjivati potrebe, inteligenciju i upoznatost ljudi, a naročito mladih ljudi, sa sadržajem sveta u kom žive.

Dotakli ste se elitizma, a koje su svetske kampanje ili značajni pojedinačni radovi iz 2018. godine privukli vašu pažnju i zašto?

Bodyform “Blood Normal”, kampanja AMVBBDO iz Londona, je stavila tačku na jedan od najnepotrebnijih tabua u advertajzingu – menstrualni ciklus, i po prvi put umesto “umirujuće” plave tečnosti prikazala pravu krv. Ovo su jako značajne stvari u našoj profesiji jer brendovi prihvataju život onakav kakav jeste, a ne kakvim bi oni želeli da ga vide, nepotrebno plašeći se da će njihovim kupcima smetati… pa, istina.

Dizel je, nakon svoje BE STUPID kampanje iz 2010, ponovo napravio iskorak sa GO WITH THE FLAW platformom koja nam u prepoznatljivom Dizelovom buntovničkom fazonu poručuje da možeš da budeš klempav, znojav, razrok, nosat, bubuljičav, kreten i da kao takav postojiš. “For successful living “, kako kaze njihov klejm.

Poželite nešto svojim kolegama u industriji i oglašivačima u 2019…

Kao i svake godine – standing ovations!

Čitaj dalje: