Budi dama, kažu oni

Budi dama, kažu oni

Poruka je tu, i vrlo je jasna. Vrlo smo je jasno čuli od Sintije Nikson, u ulozi naratorke teksta autorke Camille Rainville, u najnovijem videu koji je za Girls Girls Girls Magazine – režirao Paul McLean. Konkretno, cilj ove kampanje je skretanje pažnje na dualizam poruka koje se ženama usađuju od malih nogu, a koje vremenom utiču na razvijanje svesti o sebi, kao i formiranje ličnosti u društvu u kom živimo. Budi dama, kažu oni.

Video je očekivano preko noći postao viralan. I suvišno je dovoditi u pitanje zašto. Jer je očigledno. Jer je vrlo jednostavno uspeo da u par minuta, kroz niz poruka koje je svaka žena bar jednom čula i sluša oduvek, prikaže i istovremeno obesmisli upravo nametnuti pritisak okoline koji žene trpe vekovima unazad.

I da, video je sjajan!

I svi treba da ga vide, ali da li će ga svi i razumeti, je ono što se nameće kao prvo pitanje, kao i možda drugo još važnije – za koga je poruka? Da li je u redu i postaviti to pitanje, i to je pitanje.  Kao i da li odgovor pokazuje da nismo baš sve toliko jednake koliko želimo da budemo?

Jer hajde da primetimo očigledno – ko su žene koje su podelile ovaj video

Žene koje su ovu poruku odmah prepoznale kao manifest onoga za šta se i same zalažu u životu,  sa čim se susreću svakodnevno u skoro svim segmentima života, i čemu se neumorno suprotstavljaju „prkoseći“ okolini. Žene koje su vrlo osvešćene na ovu temu, i izrazito svesne ovog „problema“, a koje su odrastale u različitim životnim okolnostima koje su im dozvolile da to prirodno prepoznaju i istaknu kao problem o kom je potrebno pričati, i borbu koju je potrebno voditi. Žene koje svakodnevno na različite načine „dokazuju“ društvu (sebi) da su jake, nezavisne, spremne da se bore za svoju budućnost, i pokazuju da imaju izbor da vole sebe.

Žene koje za to imaju podršku.

Ali da li su to sve žene?  I da li je to dovoljno? Šta ćemo sa onima na koje je poruka takođe usmerena, ali je nisu razumele, jer je za njih ovo složeno i apstraktno?

Ovo nije video u kom ćete čuti „ovo nije u redu“ ili „ovo je dobro“. Nećete čuti kako nešto ne smete, ili ne možete. Samo će vam pokazati čemu ste sve izložene, svaki dan.

A i nakon što vam pokaže, ne postavlja pitanje da li je to u redu ili da li biste pristale na bilo šta od toga, samo vam pokazuje. I to će vas uznemiriti, jer ste svesne o čemu govori. A da li je dovoljno da vas uznemiri, ili je potrebno da učini da steknete samosvest i da te odluke donesete sami?

Jer ako to nije njegova poenta, po čemu je ovaj video drugačiji od svega onoga što i sam predstavlja,  a to je da dok govori ženama šta ne treba da rade, istovremeno govori ženama šta treba da rade. Ironija, previd ili realnost?

I da li zbog te ironije snaga poruke pada u vodu, ili isplivava njena genijalnost na površinu? A to je – Ne moraš ti ženo ništa, na tebi je. Ali da li to sve žene razumeju, ili da li to sve žene žele?

Pa da ponovimo pitanje sa početka…

Za koga je ova poruka spota „Budi dama, kažu oni“?

Da bi sadržaj bio dobar, neophodno je da bude relevantan i mora da izaziva emocije, što ovde nije isključeno. Ipak, za uspeh kampanje i krajnje rezultate nije dovoljno samo da plasirate dobar sadržaj, potrebne su i dobra priprema i strategija, definisana ciljna grupa, jasno formulisani ciljevi kampanje, pa na osnovu svega toga relevantno kreativno rešenje.

Dakle poruka je prava, ali ne i ciljna grupa. Kao i način.

Jer ciljna grupa nije tu zbog poruke, poruka je tu zbog nje, i zato je važno obratiti joj se jezikom i tonom koji razume i govori, i sadržajem sa kojim može da se identifikuje.

Tada je naša poruka iskrena. Ljudska.

I da ne budemo neiskreni, video je sjajno upakovan. Važna tema, perfektan i istinit tekst, narator odličan, naracija nepogrešiva, produkcija vrhunska, i nadasve snažna poruka.

Ali hajde da sledeći put probamo da gađamo one koji su toga nesvesni. I da se sledeći put podsetimo,  kad su ovakve teme u pitanju, da smo mi ta industrija koja to ne sme da zaboravi.

Da poruka kao što je ova ne bi bila zaboravljena.

Čitaj dalje: