Da li advertajzing može da menja svet? IZAZOV 2020

WORD Da li advertajzing može da menja svet? IZAZOV 2020

Verovatno za nekoga smešan i preoptimističan naslov, ali hajde da vidimo kako stoje stvari u vezi s tom temom. Možda je pretpraznična atmosfera već smekšala tvrdokorna srca profesionalaca iz struke, pa će poruka lakše dopreti do njih. To može da bude i tema za Izazov 2020!

U poslednjih par godina postoji rastući trend društveno odgovornih inicijativa – CSR aktivnost postala je skoro obevezan kanal u okviru 360 točka profitnih kampanja. Takođe, kod pojedinih liderskih kompanija u regionu društvena odgovornost, koja je bila samo jedan segment poslovanja, prerasla je u fondacije koje su svoju delatnost usmerile na podizanje svesti i rešavanje problema od društvenog značaja. Primer je kompanija Nectar, koja je nedavno osnovala Nije svejedno fondaciju.

Paralelno sa takvom potrebom, promenile su se navike i očekivanja konzumenata.

Sve veći broj ljudi razume i prepoznaje značaj društveno odgovornih kampanja i inicijativa, bilo da je reč o kupovini, donaciji ili aktivnosti, kao što je Nurdorova aplikacija Pruži korak.

Međutim, broj nevernih Toma je i dalje veliki, a percepcija da advertajzing industrija samo ulepšava stvarnost duboko je ukorenjena, ne naravno krivicom konzumenata. Zato nije moguće brzo objasniti poentu koja stoji iza mogućnosti vraćanja stare odeće u H&M – treba da se osećate ponosno jer pomažete reciklažu donošenjem stare odeće pre nego da vas je blam jer ispada da želite da ostvarite 15% popusta na narednu kupovinu.

Nisu konzumenti jedina strana koju treba razuveriti i čije stavove treba promeniti. Postoji još mnogo kompanija koje treba da razvijaju korporativnu odgovornost i prepoznaju svoje polje delovanja, jer samo prodajom proizvoda društvo ne može biti unapređeno, ma koliko transparentno komunicirali proces proizvodnje i sastav proizvoda.

Tu smo naravno i mi, advertajzeri, koji kroz etički pristup u kreiranju poruka treba da doprinesu celokupnom procesu.

Ako je svačija priroda i uloga biznisa drugačija, i ako svi želimo da živimo i radimo u boljim uslovima, zašto da nam to ne bude zajednički cilj oko kojeg ćemo se okupiti i udružiti snage. I to nije samo stvar odgovornosti, vraćanja zajednici i približavanju biznisa filantropiji, već i kvaliteta naših međusobnih odnosa.

U vezi s tim, kao odgovor na temu Izazova 2020. predložili smo idejno rešenje zasnovano na stock fotografijama, koje su toliko prepoznate kao simbol nepostojećeg idealizovanog sveta da su postale deo meme kulture, uz poziv da se svet ne ulepšava, već zaista menja. To nije poziv da činimo čuda i poverujemo da altruizam bez (lične) koristi postoji, već da u realnim okvirima menjamo industriju kojom se bavimo i okruženje u kojem živimo.

Izazov 2020 – ništa nije isto

S obzirom na to da više nismo ograničeni tradicionalnim kanalima komunikacije i da se 360 točku pridružio CSR, imaćemo mnogo više mogućnosti da kreiramo ideje koje nisu samo kreativne već iniciraju promenu na bolje. Samo ne smemo izgubiti iz vida da ni konzumenti koji su se vozili na starim točkovima nisu više isti. To je Izazov 2020.

Čitaj dalje: