Da li nam je dosta društvenih mreža?

THE WORD Da li nam je dosta društvenih mreža?

Društvene mreže su u 2015. godini zaradile 8,3 milijarde dolara, a očekuje se da će ta brojka da poraste još više s obzirom da je budžetski udeo oglašavanja na mrežama porastao za sedam odsto. Ekspanzija koju živimo jede sve koji nisu spremni na nju i ne troši sekund na sažaljevanje onih koji su ostali iza. To otvara nova pitanja, među kojima je ključno  – šta je sledeća velika stvar u svetu društvenih mreža?

Granica između vizionara i naivca je izuzetno mala kada su internet i društvene mreže u pitanju. Da li  već sada postoji mreža koja će za šest meseci iskočiti i napraviti novi bum, poput Facebooka, Twittera, Instagrama, Swarma, Snapchata? Mnogi će reći da među korisnicima postoji zasićenje, ali ta priča se ponavlja još od MySpace-a. Facebook je razbio „kletvu“ da svaka mreža živi sedam godina, tako da su mnogi oduševljeni uspehom Marka Cukerberga odlučili da kreiraju i predstave svetu svoje „proizvode“.

Osnovna ideja je naravno da se napravi dovoljno velika društvena mreža/baza, koja će tada postati zanimljiva oglašivačima i to je jasan šablon. Wanelo je mreža čiji osnovni potencijal leži upravo u izbegavanju tog šablona. Postavka je takva da oglašivači odmah mogu da postave svoje proizvode i oni su dostupni korisnicima za kupovinu istog trenutka. Mreža je već dobila nadimak „Pinterest sa kupovinom“ i mnogi joj predviđaju lepu budućnost, pogotovo što ima veliki potencijal u advertajzingu.

Selfiji su u protekle dve godine doživeli pravu ekspanziju na društvenim mrežama, pa se ekipa programera okupila i stvorila „Shots“, mrežu koja služi prvenstveno za taj vid fotografija. Uprkos tome što je porede sa Instagramom i sa Snapchatom, potencijal koji nosi svakako može biti zanimljiv oglašivačima.

Eksplozivnog imena, Hyper kombinuje nekoliko društvenih mreža i od toga pravi jedinstvenu platformu. Osnova je slična Instagramu, ali zbog opcije glasanja kao kod Reddita postovi mogu da se nađu na vrhu ili na dnu. Ovo je jedna od najmlađih mreža, koja radi za sada samo na iOS-u, nema veliku bazu korisnika, ali kompanije prate njen razvoj i očekuju „bum“ u narednih godinu dana.

Sa druge strane svega, tu je Ello. Platforma koja ne dozvoljava upliv oglašivača na svoju mrežu, a funkcionalnošću podseća na Facebook/Twitter. Iako se strogo drži te politike, pitanje je koliko će uspeti da izdrži u ovom vremenu.

Kod nas nove društvene stižu relativno kasnije u odnosu na zapadne države, ali jasno je da domaći korisnici i oglašivači žele da budu u toku. Pitanje ostaje da li ćemo uspeti da vidimo „veliku sledeću stvar“ na vreme i ukoliko je uopšte i bude bilo.

Tekst pisan za Marketing mrežu, 07.10.2016.

Čitaj dalje: