Dobrotvori Bogorodičine crkve

WORD Dobrotvori Bogorodičine crkve

Pariz je treći svetski grad po broju turista koji su ga posetili u 2018. Preko 13 miliona ljudi godišnje svrati u Notr Dam po utisak, lekciju ili selfi. Iako je većina umetničkih dela preživela tragičan preduskršnji požar u impozantnoj građevini, Notr Dam kakav smo znali više ne postoji. A kako će da vaskrsne novi? Pa, iz korporativnih privatnih izvora.

„Nešto sam morao da uradim“

Zamah #1: Fransoa Anri Pino, CEO Kering S.A, grupe u čijem je vlasništvu serija luksuznih brendova kao što su Guči, Iv Sen Loran, Balensijaga, Botega Veneta i drugi. Dvanaest sati nakon požara obećao je basnoslovnih 100 miliona evra donacije za obnovu Notr Dama.

Zamah #2: Bernar Arno, CEO konglomerata LVMH, u čijem su vlasništvu drugi luksuzni brendovi poput Selin, Luj Vitona, Henesija ili Dom Perinjona ispratio je svog večitog konkurenta i podigao svoj ulog na 200 miliona evra.

PR ili filantropija?

Deo ljudi će brendove i njihove vlasnike hiperbogataše uvek smatrati licemernim kada vide da se bave dobročinstvom. Bogati plaćaju svoju i reputaciju svoje kompanije, reći će. Drugi deo će smatrati njihov čin proizvodom duboke unutrašnje potrebe da pomognu zajednici.

Šta god bio stvarni motiv za obnovu Notr Dama, pomoć startapima ili borbu protiv siromaštva, istina je da su posledice društveno odgovornog ponašanja vrlo stvarne i korisne. Da im je izvor profit, a nagrada javnosti – reputacija.

„Fluctuat Nec Mergitur“

Zamah #3: L’Oreal i fondacija porodice vlasnika ove Betenkur-Mejer dodala je još 200 miliona evra za spas evropskog simbola.

Zamah #4: Patrik Pujan, direktor jedne od najvećih svetskih naftnih kompanija, Total S.A, na svom tviter nalogu objavio je da će i ova firma doprineti sa 100 miliona evra. Uz naglašeni lokalpatriotizam i latinski moto grada Pariza koji bi u duhu popularne igre podmornice mogao da se prevede sa „Pogođen, ne i potopljen“.

Najbogatije francuske porodice utrkuju se koja će više da doprinese obnovi čuvenog spomenika francuske, evropske i hrišćanske kulture. Sa obećanim sredstvima stižu i naslovi u svim svetskim medijima. Briga za nasleđe je u civilizovanim društvima istovremeno i trka za reputaciju.

Licemerno? Pa, postoji barem 800 miliona pošteno zarađenih razloga da kažemo – i ne baš.

Čitaj dalje: