Evrovizija 2021 – Šou se nastavlja, mreže gore

WORD Evrovizija 2021 – Šou se nastavlja, mreže gore

Nakon godine koju je pojela korona, koju su ljudi mahom proveli u strahu za sebe i svoje bližnje ili pak u adaptiranju na nove životne okolnosti, čini se da je vreme da se svet vrati onome što mu je, verovatno, najviše nedostajalo pored ljudi samih – šoubiznisu. Ovogodišnje evrovizijsko takmičenje održava se pod sloganom „Open up“ – „otvoriti se kada su u pitanju emocije, otvoriti se ka drugačijim mišljenjima, pričama i, naposletku, drugačijoj muzici“. Ovakav odnos prema Drugačijem nije novina, naime, Evrovizija već godinama počiva na diverzitetu, inkluziji i ljudskim pravima uopšte, što se može videti kako u samim nastupima, tako i u izboru prezentera i prezenterki. Šondarajmovski pristup temi, ali takav pristup, „spolja“ očigledno jedini radi kako treba.

Šta pobeđuje?

Ili, možda je bolje pitanje: Šta prolazi? Opet u skladu sa ovom (i prethodnom godinom), ljudi žele sve vrste ljubavi, žele zabavu, žele šljokice i žele šou. U tom smislu, postoji nekoliko pravila na osnovu kojih se može zaključiti šta će se primiti kod publike:

  • „Autentičnost na n-ti“ – pevanje na maternjem jeziku, kao i korišćenje sopstvenog folklora (ili nečeg „ruralnog“ što bi fanovima takmičenja moglo da bude egzotično) u nastupima i semplovima. Svi se i dalje sećaju Ruslane. U ovom ključu, ove godine nastupile su Ukrajina i Rusija i obe su obezbedile mesto u finalu.
  • Pevljiva fraza – to je ove godine „Mata Hari“ iz Azerbejdžana, kao i kiparski „El Diablo“. Obe države će nastupiti i u finalnoj večeri.
  • Pesma sa porukom koja je u skladu sa vrednostima koje Eurosong promoviše. Tako da će publika još jednom imati priliku da čuje Can you hear a million voices? švedskog kandidata

Van nastupa: Evrovizija i društvene mreže

Pored ovih pravila vezanih za samu kompoziciju i scenski nastup, veliku ulogu u adekvatnom plasiranju igra i internet.

Manifestacije poput ove interesantne su i iz perspektive društvenih mreža, ali ne samo u onom, gotovo tradicionalnom smislu, gde ljubitelji određenog sadržaja na svojim profilima komentarišu autfite sa crvenog tepiha. Naime, čini se da Evrovizija, iz najbanalnijeg razloga, vremena emitovanja, više podstiče (meme) komunikaciju nego, na primer, Oskari ili Zlatni globus (prosto više ljudi sa jednog prostora gleda isti program u slično vreme).

GenZ dobija šta joj treba

U skladu sa apetitima GenZ iliti postmilenijals generacije rade i oni koji stoje iza kanala komunikacije ovogodišnjih učesnika. Tako kopiji za društvene mreže srpskih predstavnica mahom počivaju na meme kulturi:

 

„Sadržaj se prilagođava pojedinačnim platformama, pa tako, iako je osnovna poruka ista, razlikuje se način na koji se komunicira. Fokus je na navikama i trendovima korisnika pojedinačnih mreža poput Tvitera, Instagrama, Tik Toka, Fejsbuka ili Jutjuba“, kaže Srđan Mladenović, PR srpske delegacije.

U vezi sa navedenim, projekat Hurricane je uspeo da štiklira gotovo sve stavke. Imaju šou, pevaju na maternjem, imaju catchy „Loco Loco“ deo i imaju dobru komunikaciju na mrežama, pa tako ne bi trebalo da brinu za mesto u finalu.

Čitaj dalje: