Fešn klik

THE WORD Fešn klik

Moda. Bilo da ste od onih koji prate poslednje trendove i dežuraju 24/7 na sajtovima i Instagram nalozima modnih kuća ili je držite za zabavu dokonih koji nemaju pametnijeg posla do li da uparuju patike sa priveskom za ključeve – teško da ćete danas proći neokrznuti njome.

Do nas poslednji trendovi u modnom advertajzingu uglavnom stižu sa vremenskim otklonom te mi se čini da još uvek čekamo na nešto što se na Londonskom Fashion Week-u odigralo u februaru 2014. kada je Cara Delevigne prošetala pistom sa smartphone-om u rukama snimajući se i istovremeno postujući video na Instagram, ali se brendovi ipak trude da naprave pomake i modne revije koje su nekada bile simbol za „vip“ ekipu koja lepo obučena sa hinjenim zanimanjem posmatra modele iz prvih redova približe i onima kojima je pažnja (zahvaljujući društvenim mrežama) svedena na raspon od par sekundi do par minuta.

Ono što bi moglo da im bude krajnje ishodište ili sveti gral kome teže je verovatno ono što je lanac robnih kuća „Bloomingdale’s“ uradio na poslednjem septembarskom Fashion Week-u u Njujorku, a to je prvi fashion show na svetu koji je trajao samo 60 sekundi i koji su oni koji su ga gledali na svojim telefonima ili računarima mogli da pauziraju u svakom momentu te da automatski dobiju informacije o viđenoj odevnoj kombinaciji i da istu, ukoliko žele, i kupe istog tog momenta.

Previše ekstremno, previše instant, previše bezlično? Zavisi koga pitate. Ukoliko pitate majku koja verovatno pamti revije koje su nosile manekenke kojih je bilo toliko malo da su im svi znali imena, s kim se zabavljaju i na kojim mestima vole da piju kafu-verovatno će vas pogledati s blagim prezirom što pokušavate da joj prodate ideju da na ekranu bira haljine. Ali ukoliko pitate tinejdžerku iz komšiluka koja ne ispušta telefon iz ruke-vrlo izvesno je da će biti oduševljena tom idejom.

U svakom slučaju, budućnost je u rukama rečenih tinejdžerki i tinejdžera, te ukoliko ne želite da ostanete na peronu tužno mašući brzom vozu napravljenom od legure digitalnog marketinga i društvenih mreža, onda će i aktivacije na domaćim Fashion Week-ovima morati da se pomeraju sa fotkanja selfija ispred brendiranih panoa na nešto što pruža više uzbuđenja ionako sadržajem preopterećenim „mušterijama“.

Čitaj dalje: