Internet – uputstvo za upotrebu

THE WORD Internet – uputstvo za upotrebu

Svi koriste internet na svoj način. Neko voajeriše, neko javno beleži svaki detalj svog života. Neko krije svoj identitet, nego ga gradi na internetu. Pravila se pišu u hodu. Važe za sve i ne važe ni za koga.

Pre par meseci Snickers je napravio merač besa na internetu. Kreirali su softver koji je računao, i procesuirao negativne komentare i izlive mržnje u komentarima, tvitovima i gde god da je moguće biti negativan. Na osnovu broja takvih inputa, oni su smanjivali cenu Snickers čokoladice u realnom vremenu. Hteli-ne hteli, bili ste deo kampanje.

Pre par dana prisustvovali smo slučaju Louise Delage i njenom internet profilu. Za par meseci ova devojka je prikupila ogroman broj Instagram folovera, na osnovu fotografija njenog raskošnog života. Tako je skoro 70 000 ljudi svakodnevno lajkovalo fotke sa jahti, iz šopinga i ludog provoda ne primećujući da na svakoj fotografiji Louise drži alkoholno piće u ruci. Na suptilan način su nam pokazali kako mi takav problem ne primećujemo.

Nekoliko godina ranije, neko je zakačio Go Pro kameru na ogromnu flašu viskija, uključio je, uzeo gutljaj i dao je gostima na svadbi. Video ove svadbe snimane na nesvakidašnji način, gde vidimo rodbinu, prijatelje, mladu i mladoženju kako cugaju viski iz flaše stekako je neverovatnu popularnost.

Burger King Norveška je 2014. godine ponudio svim fanovima njihove FB stranice ili da lajkuju novu stranicu na kojoj će biti okupljeni samo pravi ljubitelji ili da odlajkuju stranicu i dobiju na poklon kupon Mekdonaldsa. Na ovaj način BK je izgubio 30 000 fanova, ali je dobio skoro 10 000 hard core fanova.

Polivali smo se ledenom vodom da bismo podigli svest ljudi oko nas i donirali novac za lečenje teških bolesti, Radiohead je izdao album koji smo mogli da platimo koliko god želimo i downloadujemo sa njihovog sajta, TV serija Stalker viewed your LinkedIn profile, a Beyonce i Ceca Ražnatović su bez najave izbacile ceo album i sve spotove odjednom na YouTube.

Internet-advertajzing ne mora samo da bude oglas. Lepo pripremljen baner, savršeno targetiran Facebook oglas ili TV spot formatiran u YouTube pre-rool ad. Internet je igralište i ako se na njemu nalaze i ljuljaške, i klackalice i tobogan, uvek će biti taj jedan klinac koji će da se spusti skejtom niz tobogan, ljulja svog psa na ljuljašci ili proba da balansira sam na sredini klackalice Nema pravila. Ako želiš da budeš primećen u moru odlazećih i dolazećih informacija, bolje bi ti bilo da baš tvoj signal talasa. Originalnost, kreativa i dobra ideja mogu da ti uštede mnogo novca u zakupu medijskog prostora. U digitalnom svetu vlada onaj ko ima da ponudi nešto novo. Onaj ko brzo reaguje i ko stvara sadržaj. Takve individue bivaju nagrađene za takvo ponašanje i besplatnim PR-om sa svih strana.

Svaka od gore pomenutih digitalnih kampanja je stigla do vas, u svom izvornom obliku gde je sama kampanja na snazi, ili kao informacija na nekom od portala na kom se hvali ogromna kreativnost iza takve ideje. Tako ovakve kampanje dobijaju „drugi život“ i na posredan način produžuju svoj životni vek, ali i dolaze do nove publike. Svaka dobra ideja ovako ili onako nađe put do onih kome je namenjena. Sve kvalitetno osmišljeno i urađeno biva i nagrađeno. Zato treba stalno da se trudimo da budemo taj klinac koji igralište i sprave na njemu shvata više kao sugestiju nego kao pravilo kako da se ponaša.

Zato, kada god ste u mogućnosti, polijte se ledenom vodom!

Tekst pisan za portal Marketing mreža, 14.10.2016.

Čitaj dalje: