Inovativna kampanja te iznenadi. To je to.

Intervju za Marketing mrežu Inovativna kampanja te iznenadi. To je to.

Vladimir Mitrović, kreativni direktor agencije Ovation BBDO i predsednik žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019 za Srbiju, specijalno za Marketing mrežu govori o integrisanim kampanjama, šta podrazumevamo kada kažemo inovativna kampanja, kao i da li nedostaje mladih talenata u kreativnoj industriji u Srbiji.

Kako biste ocenili tržište integrisanih komunikacija u Srbji i u kojoj meri je ono zaista integrisano?

Kvantitativno jeste. Postoji veliki broj kampanja, srazmerno našem tržištu, koje štrikliraju sva neophodna polja iz udžbenika o integrisanosti: Dovoljan broj kanala, poruka prilagođena tim kanalima, medijska prisutnost. Ipak manji je broj onih koje stvarno utiču na nas, publiku, da počnemo da razmišljamo o nekim brendovima ili događajima u društvu na drugačiji način. Onih koje nam nude svežu perspektivu. Razlika između ova dva pristupa je otprilike kao kad te u školi nastavnica tera da naučiš pesmicu napamet tako što ćeš je ponoviti sto puta, pa opet zamuckuješ dok recituješ pred razredom i kad čuješ negde stvar koja te dotakne odmah i znaš je napamet i pre nego što se završi. Da se ne lažemo, u našem poslu ovo je jedan od najozbiljnijih zadataka i nije ga lako postići. U najmanju ruku zahteva od nas, kao kreatora, da ne potcenjujemo publiku. Sva sreća ima dovoljno takvih kampanja kod nas i zaista verujem da su agencije i klijenti u Srbiji i motivisani i sposobni da ih bude jos više.

Šta je za Vas inovativna kampanja? U kojoj meri su agencije u Srbiji (i regionu) s jedne, i klijenti s druge strane zaista spremni za hrabre i inovativne kampanje?

Inovativna kampanja te iznenadi. To je to, nema tu neke filozofije.
Nekako ovu temu „spremnosti“ kreativaca i klijenata u Srbiji i regionu vrtimo u krug godinama unazad. Naravno da su spremni. Kao zapete puške. Ali ponekad i pored prevelike želje stvar zakaže. Zakaže i u Berlinu, Milanu i Njujorku – pa što ne bi i ovde? Siguran sam da je veliki deo dobrih inovativnih ideja otpao zbog prevelikih troškova jer dobra lokalna inovativna kampanja kakve gledamo su mahom ideje koje ne zahtevaju ozbiljniju produkciju. Koliko god ovaj razlog zvučao otrcano, realan je i prisutan. Srećom, to nas ne usmerava ka tome da nam inovativna kampanja koja nije skupa budu „jeftine“. Naprotiv.

Slogan ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019 je „Make room for a new BLOOM“, a bavimo se pored inovacija, i talentima. Da li, po Vašem mišljenju, nedostaje mladih talenata u kreativnoj industriji u Srbiji?

Da. Mislim da se u poslednjih desetak godina drastično smanjio broj mladih ljudi koji su zainteresovani za rad u agencijama, naročito u kreativnom sektoru, jer su se u međuvremenu stvorile nove mogućnosti za njih da ispolje svoj talenat i pritom zarade novac. To je stvar motivacije i procene. Kao što i sam slogan sugeriše, potrebno je advertajzing agencije učiniti privlačnijim za mlade talentovane ljude.

Da li su mladi talenti izgubili poverenje u kreativnu industriju i kako ih privući i zadržati u struci?

Pa, za početak moraju da im se dopadnu kampanje koje gledaju i one moraju da učine da ti mladi ljudi požele da budu deo tima koji ih stvara. Posle toga sve ostalo. Na nama je.

Zašto je važno da jedno tržište ima nacionalni kreativni festival i zašto bi struka trebala da stane iza njega?

Nacionalni kreativni festival je, kao i svuda u svetu, presek najboljeg od najboljih. Superbol nacionalne klase. Nagrađene kampanje iz prethodne godine bi trebalo da budu “norma“ koju treba prebaciti ove. KAKTUS je već petu godinu zaredom arena u kojoj najbolji u advertajzingu odmeravaju snage i procenjuju kako se to kotira njihov rad – hteli to da priznaju ili ne.

Kao predsednik lokalnog dela žirija za dodelu nagrada KAKTUS 2019, na koje detalje ćete najviše obratiti pažnje kada budete ocenjivali radove i kakve radove očekujete na konkursu?

Mislim da, što se tiče radova, neće baš biti neočekivanih kampanja u prijavama ali baš bih voleo da me nešto iznenadi. Detalj koji je po meni najvažniji je relevantnost ideje. Koliko i na koji način je pristup kreaciji zapravo u službi brenda ili projekta kom je posvećen. Druga stvar je egzekucija. Eto videćemo, radujem se saradnji sa kolegama iz žirija i burnim, nadam se, raspravama oko radova.

Zašto agencije i kompanije treba da prijave svoje najbolje kampanje na konkurs za nagrade KAKTUS 2019?

Pa valjda zato što im je stalo.

Čitaj dalje: