Kaktus – festival gde podižemo kvalitet industrije

INTERVJU Vanje Mitrovića za Nedeljnik Kaktus – festival gde podižemo kvalitet industrije

U susret predstojećem festivalu integrisanih komunikacija Kaktus, Vanja Mitrović razgovarao je sa Ivanom Parčetić Mitić za Nedeljnik. O tome šta ovakav nacionalni festival znači za struku i zašto ga od početka podržavamo, čitajte u nastavku,

Agencija Ovation BBDO ove godine bila je jedna od najuspešnijih na regionalnom Weekend Media Festivalu. Šta za Vas i vašu agenciju znače nagrade? Kakav su one pokazatelj za jednu agenciju i za samu struku?

Nagrade su za nas uvek bile rezultat rada na projektima koji nisu kreirani prevashodno radi tih istih nagrada. Ciljevi koje sebi postavljamo nisu izlazak na binu i aplauzi, već uspešnost kampanje I njen životni vek na ulici, internetu, medju ljudima. Kvalitetan rad na brendu, kao i slojevitost i relevantnost komunikacije svake kampanje koju radimo su uvek bili naši glavni ciljevi. Naravno, želimo nagrade jer na kraju one predstavljaju vrhunac profesionalne potvrde kvaliteta posla kojim se bavimo.

Ove godine na Weekend Media festivalu, osvojili smo nagradu za najbolji regionalni projekat u okviru Balcannes festivala sa kampanjom za Munchmallow, kao i dve nagrade na SoMo Borac festivalu za kampanju rađenu za Nectar sa Andrijom Miloševićem. Nijedna od ovih nagrada ne bi bila moguća bez posvećenosti naših ljudi koji su na ovim projektima radili, ali ni bez razumevanja i podrške naših klijenata. Zbog toga smo im posebno zahvalni.

Koliko je važno da jedna država ima svoj nacionalni festival u oblasti tržišnih komunikacija? Možemo li reći da su festivali na neki način ubrzani kursevi rasta?

Razvoj jednog nacionalnog festivala je od velike važnosti, a posebno ako on za cilj ima podizanje nivoa kvaliteta na celom tržištu. Ako gura i agencije i klijente u razvojnom smeru. Ako je mesto na kom možemo da sagledamo najbolje lokalne, ali i regionalne i svetske prakse.

Smatram da kreativni advertajzing festival ne sme da bude samo prostor u kome će industrija sama sebe da zabavi i nagradi.U tom smislu, podrška koju Ovation BBDO daje Kaktus festivalu je naš način da pokažemo da prvo od sebe samih, a zatim i od ostatka tržišta tražimo stalno podizanje kvaliteta urađenog posla. To je nešto što moramo da radimo svi zajedno i svakodnevno, ukoliko želimo rast na nivou industrije.

U žiriju ste za dodelu nagrada KAKTUS već četvrtu godinu. Da li biste mogli da napravite neku paralelu i izdvojite trendove koji su bili dominantni u protekle četiri godine? U kom smeru se kreće tržište?

Specifični trendovi se nisu posebno izdvajali. Mislim da naše tržište jos uvek nije na tom nivou zrelosti da bi se aktuelni globalni trendovi prelivali u aktuelne lokalne kampanje. Za ove četiri godine, najbolji trend na Kaktusu je bio porast broja učesnika i prijavljenih radova koji su iz godine u godinu sve kvalitetniji. Nadam se da će se taj trend nastaviti i ove godine.

Vaša agencija podržava festival Kaktus od samog početka. Gde pronalazite inspiraciju za drugačija i inovativna rešenja svake godine?

Podrška Kaktusu je deo naše orijentacije da se pređe sa reči na dela. Na ovim prostorima prečesto prepoznajemo izreku “puno zuji, malo meda daje” . Mi u Ovation BBDO radimo na tome da to demantujemo, a nadamo se da se to vidi i na primeru razvoja vizuelnog identiteta Kaktusa.

Ove godine slogan festivala je “Idea is nothing without execution”. Može li po Vašem mišljenju ideja da opstane bez kvalitetne egzekucije?

Naravno da može. Nažalost, bez dobre egzekucije, ta dobra ideja će opstajati samo u glavama svojih tvoraca.

Čitaj dalje: