Lepota će spasiti maloprodaju

THE WORD Lepota će spasiti maloprodaju

Kriza u maloprodajnoj industriji nije nova tema. Zahvaljujući revoluciji koju je pokrenula elektronska trgovina, kupca je sve teže privući i zadržati u prodajnom objektu. Sudbina šoping molova, velikih formata i trgovinskih lanaca je neizvesnija nego ikad, na globalnom nivou. Veliki igrači su pod pritiskom da optimizuju fizičke prodajne prostore i transformišu se, kako bi opstali i izborili se za novu šansu za uspeh. Tradicionalni prodajni kanal ustupa mesto digitalnom, čini se bez izuzetka. A lepota je izuzetak.

Ipak, izuzetak postoji. I beleži rekordne rezultate. Paralelno sa uspesima koje niže na polju online prodaje, jedan tgovinski lanac nastavlja da otvara nove prodavnice i ostvaruje nezapamćeni rast, globalno – na 33 tržišta, sa oko 2.300 prodavnica.

Sefora.

Lider u biznisu lepog, svetlucavog i mirišljavog, ovaj francuski maloprodajni lanac danas u ponudi ima, pored sopstvene trgovačke marke, oko 300 pažljivo odabranih brendova dekorativne kozmetike, parfema i preparata za negu lica, tela, kose i noktiju. Ovo ime, retko prepoznato u originalu (kao biblijsko ime lepe Mojsijeve žene), danas je za milione žena i muškaraca širom sveta simbol lepota i nege. Za nešto uži krug poznavalaca, Sefora je i više od toga – ona je primer brenda koja u osnovi svog tržišnog uspeha ima suštinsku orijentaciju na digital.

Sefora je oduvek bila inovativan biznis. Jedan od prvih koji je uveo prestižne brendove i dao potrošačima priliku da ih isprobaju dok su u prodavnici. Prvi vebsajt, pokrenut devedesetih, ubrzo nakon pretvoren je u platformu za elektronsku trgovinu, a digital je već tada postao okosnica biznis modela. Tehnologija je utrla put inovacijama u oflajn prostoru, koje se u Sefori primenjuju isključivo u svrhu poboljšanja iskustva potrošača, efikasnijeg procesa kupovine i zabavnijeg načina izbora. Poslednji primer je aplikacija koja skenira lice i kao rezultat daje odgovarajući kod, prema tonu kože, koji se dalje koristi za pronalaženje svih nijansi proizvoda poput pudera, senki, ruževa ili rumenila koji odgovaraju konkretnom potrošaču, po brendovima koje sam bira. Za sve one koji ne žele da probaju desetine različitih karmina na usnama, postoji AR aplikacija koja to omogućava na osnovu fotografije (omiljenog selfija sa mobilnog telefona). Manje spretni potrošači mogu na licu mesta dobiti savet i besplatno šminkanje od strane eksperata, ili pretražiti online radionicu – bazu video tutorijala, saveta profesionalaca i trendova iz sveta lepota. Impresivan sajt i mobilna aplikacija pružaju spektar najrazličitijih korisnih sekcija, sa izuzetno lakim procesom poručivanja. Kupovina je moguća i sa instagram postova jer su direktno povezani sa prodajnom onlajn plaftormom. Influenser marketingu se poklanja posebna pažnja, kao i sadržaju namenski razvijenom za kanale brenda na društvenim mrežama.

Sve je, u svakom trenutku, potpuno posvećeno potrošaču. Iz tog razloga kupovina u Sefori je raznovrsnija, zabavnija, lakša i prijatnija nego ikad. Zahvaljujući istinskoj strasti ka inovacijama, Sefora je izgradila lidersku poziciju na digitalu a potom je prenela u fizički prostor, unapredivši potrošačko iskustvo –  osnov za lojalnost prodajnom objektu, umesto nekom od mnogobrojnih prestižnih brendova. Jer, sve se može pronaći i na drugim mestima. Osim baš te energije i osećaja koji imate dok razgledate više, probate više, kupujete (više nego što ste planirali). I uživate svaki put, poput deteta u prodavnici plišanih jednoroga i šarenih bombona.

Tekst pisan za portal Media Marketing, juna 2017.

Čitaj dalje: