Dinamika različitosti

Intervju Milene Maksić i Nemanje Obradovića Dinamika različitosti

Intervju objavljen u rubrici Mladi lideri, portala Media marketing.
Milena Maksić i Nemanja Obradović su mladi talenti agencije Ovation BBDO. Oboje sa višegodišnjim iskustvom u kreativnoj industriji, njih dvoje su još jedan idealan spoj potpuno različitih karaktera, formule na kojoj su bazirane dinamika i snaga ove agencije.

Kao direktorka digitalnog sektora Ovation BBDO, Milena koordiniše sve digitalne projekte agencije, dok Nemanja s vremenom preuzima jednu od ključnih uloga u kreativnom timu. Milenin karijerni put je neuobičajen – nakon više godina iskustva na strani klijenata, prešla je u agenciju, dok je Nemanja aktivan i u kolektivu Luft, ispred kojeg je učestvovao i na festivalu u Kanu 2017.
Ovo je njihova priča.

 

MM: Šta vas je privuklo da počnete da radite u oglašivačkoj industriji?

Milena Maksić: Uverenje da šljokice sijaju jače na drugoj strani 🙂 Provela sam nekoliko godina u kompanijama pre nego što sam poželela da budem deo tog sveta. Verovala sam da je za moju profesionalnu usmerenost ka digitalu advertajzing najprirodnije i najslobodnije okruženje. Prethodna saradnja baš sa ovom agencijom odnosno ljudima koji je čine, me je dodatno ohrabrila, i evo me ovde, skoro šest godina kasnije 🙂

Nemanja Obradović: To što nikad nisam pomislio da je to oglašivačka industrija. Nikad nisam seo i pomislio „Oh, kako bih voleo da radim u oglašivačkoj industriji“. Ne treba mnogo ramišljati o industriji kao takvoj. Došao sam, probao, svidelo mi se, tu sam.

 

MM: U agenciji godine u Srbiji izdvajaju vas među mlade lidere industrije. Kako se postiže ta dinamika i kakav osećaj predstavlja za vas? 

Milena Maksić: Laska mi, to znači da izgledam mlađe. 😉 Osećaj je sjajan, jer je potvrda da  ono u šta verujete zaista pronalazi put do uspeha. Sve što smo kao agencija postigli rezultat je ozbiljnog, kontinuiranog rada i strastvene posvećenosti. Sreća, ponos i odgovornost prema ljudima u timu i klijentima, to je kombinacija osećanja koje imam.

Nemanja Obradović: Drago mi je što će samit mladih lidera biti bogatiji za ovakve dve veličine 😊. Šalu na stranu, lepo je kada ljudi prepoznaju to u vama, jer je to nešto što sam sebi ne možeš da kažeš. Tajna liderstva je da drugi ne pomisle da su lidovani, shhhhhh. A za ostale: “Gde ste bili kad sam bio niko?”

 

MM: Koji su to talenti i vještine koji vam najviše pomažu da tako uspješno savladavate sve izazove u svijetu kreativne komunikacije?

Milena Maksić: Mislim da je u ovom poslu, pored kreativnosti i sposobnosti za rad u timu, ključna veština komunikacije. To je nešto što se svakodnevnog dana unapređuje i brusi. Sposobnost da slušamo i razumemo druge i da nas drugi razumeju i veruju nam. Da biste na pravi način prišli problemu koji treba da rešite za klijenta neophodno je da istinski sagledate potrebe svih u procesu, da prepoznate, a zatim ohrabrite, artikulišete i prezentujete rešenje. Ako pitate Nemanju, ovom spisku bi sigurno dodao upornost i zahtevnost 🙂 Ili u prevodu, štrebersku temeljnost i opsesivno-kompulsivnu doslednost.

Nemanja Obradović: U agenciju dođeš sa jednim talentom, a onda vremenom otkriješ nove talente koje poseduješ. To je rezultat rada, mnogo neuspešnih vizuala i ideja stoje iza toga.

Volim sve da upoređujem sa sportom; za mene su najbolji igrači oni koji su konstantni iz utakmice u utakmicu, a opet te iznenade svojim potezima i partijama.

Razvio sam tu konstantnost, ljudi znaju šta mogu da očekuju od mene, ali ih uvek iznenadim. Za sad me to vozi, videćemo za dalje.

 

MM: Na kakvim projektima najviše volite da radite?

Milena Maksić: Na projektima koji suštinski, strateški i kreativno pomažu biznisu klijenta. Trenutno radimo na čitavom setu kreativnih inicijativa za klijenta kom pomažemo da postavi unapređeni model poslovanja, i volim što u timu vidim i jednu novu dimenziju entuzijazma.

Nemanja Obradović: Na onim najzahtevnijim (čitaj svaki projekat sa Milenom), kada ništa ne ide, kada se teško dolazi do ideja, kada se rešenja vraćaju, kada ima sukoba, nerazumevanja, nesuglasica, različitih pogleda, kada svako dolazi sa svojim rešenjem za problem, jer to znači da nam je svima u timu stalo i da se nećemo zadovoljiti prosekom. Milena često ume da mi kaže da je nešto grozno, koliko god me to u trenutku iznervira, znam da će sledeći put od mene dobiti nešto najbolje na svetu (čitaj liduje me dobro). Lako je raditi kada sve ide glatko.

Izdvojio bih kampanju za Galeniku, kao lep kopirajtersko-dizajnerski spoj, savršena harmonija.

 

MM: Pojavom smartfona pažnja prosečne osobe se smanjila na samo par sekundi. Kako najbolje iskoristiti to kratko vreme?

Milena Maksić: To je ključno pitanje za sve nas koji kreiramo, konzumiramo ali i skipujemo sadržaje. U nekoliko sekundi treba spakovati konkretnu, relevantnu poruku, ideju, foricu ili vizuelni efekat koji će iznenaditi, zasmejati ili šokirati, kako bi se potrošač zainteresovao da pogleda do kraja i još bolje – zapamti. Trik je ne zaboraviti u toj matrici brend, jer bez toga je sve uzaludno, propustili ste priliku. Nema idealnog recepta, čak i kada znate sve sastojke.

Nemanja Obradović: Odmah ime brenda ili logo! 🙂 Cilj ne treba da bude tih 5,6 sekundi, cilj je napraviti sadržaj koji neko želi da gleda, čita, šeruje. Svi smo na telefonu, konstantno, ko to bolje zna od nas samih. Poći od sebe, koji mi sadržaj pratimo, gledamo, šta nas zanima, tako treba pristupiti i ciljnoj grupi kojoj se obraćamo. Iskreno, bez mnogo uvijanja, generičnosti klišea. Problem je što često pravimo sadržaj koji ni sami ne bismo lajkovali.

 

MM: Kada govorimo o ludim i hrabrim idejama, opšte je uverenje da komunikacijskom industrijom vlada strah. Agencije je strah da ne izgube klijenta, klijenta je strah da ne izgubi posao. Kako pobediti taj strah i koliko vi mladi možete da doprinesete da industrija izađe iz tog stanja?

Milena Maksić: Ne mislim da postoji strah, kao što odavno ne postoje ni “sigurna” rešenja. Verujem da se dobre ideje realizuju u partnerskom odnosu između agencija i klijenata.

Uspeh preko noći je slučajan, kratkog daha.

Sistematski rad i razvoj poverenja osnov su za kvalitetne saradnje, samo tada nećete gledati hrabru ideju kao rizik već kao šansu.

Nemanja Obradović: Polako, postepeno I temeljno. Lude, hrabre ideje zahtevaju I lude I hrabre brendove, nije ih bilo mnogo, ali čini mi se da se to menja, vreme će pokazati.

 

MM: Šta smatrate svojom najvrednijom lekcijom za ovih godina koliko živite agencijski život?

Milena Maksić: Da se o radu sa ljudima uči svakoga dana. Da ne pobeđuju najbolje ideje ili najbolje egzekucije nego najbolji komunikatori, sposobni da se menjaju i razvijaju u hodu.

Nemanja Obradović: Mnogo je lekcija. Svaki dan bar po jedna. Izdvojio bih rad sa ljudima, stprljenje i rad pod pritiskom.

 

MM: Šta savetujete svojim vršnjacima? Da vam se pridruže u ovoj industriji ili da pokušaju da nađu bolji posao?

Milena Maksić: Da se ne štede. Da rade mnogo i lože se još više.

Nemanja Obradović: Među grafičkim dizajnerima dosta je predrasuda o agencijskom poslu, a ja bih im poručio da nije za svakoga.

 

MM: Kako vidite budućnost oglašavanja?

Milena Maksić: Kao trajno promenljivu kategoriju, ali na kraju dana ipak i dalje komunikaciju koju kreiraju ljudi za druge ljude, uz mnogo pomoći tehnologije.

Nemanja Obradović: Može da ode u sto pravaca, ali kao što sam već rekao, ne treba mnogo razmišljati o industriji, a pogotovo o nečemu na šta ne možete mnogo da utičete. Prvo da savladamo trenutni vid oglašavanja, koji se menja iz dana u dan, dok mi još snimamo TV spotove. Strpljenje, strpljenje…

 

MM: Koliko imate slobodnog vremena i kako ga najradije provodite?

Nemanja Obradović: Živim taj život ludog advertajzera. Eventi, promocije, VIP lože.. (smeh).

Milena Maksić: Zaboravio si šljokice!

Čitaj dalje: