Mora da padne krv!

WORD Mora da padne krv!

ASA (Advertising Standards Authority), organizacija koja reguliše standarde u reklamnoj industriji Velike Britanije, je nedavno uvela pravilo kojim zabranjuje „štetne rodne stereotipe“ u reklamama.

„Hvala bogu, konačno“ ili „Politička korektnost će na kraju ubiti humor, *beep* vas u čaj s mlekom“?

Zavisi iz kog ugla gledate. Da li vam je podjednako smešno da gledate reklamu u kojoj žena ne ume da parkira ili u kojoj muškarac ne ume da nahrani dete, ako ste žena koja odlično vozi (što je nije nikakva retkost), odnosno otac koji roditeljstvo ne posmatra kao pomoć supruzi već kao svojevoljno odabranu odgovornost (takođe česta pojava)?

Ukoliko vam nije jednako smešno i ukoliko ste u Londonu – sjajne vesti, takav prikaz stereotipa će se ubuduće smatrati štetnim, čestitamo!

A šta je sa „neštetnim stereotipima“?

Kao što su žene koje za vreme menstruacije lepršaju razdragane i nasmejane kao da je mesečno krvarenje nagradno putovanje na Bali za dvoje? U sezoni. S Džordžom Klunijem/Milošem Bikovićem/Anom Nikolić – zavisi šta ko voli.

Pretpostavimo za potrebe sledeća dva-tri pasusa da imate IQ iznad 68 i dovoljno životnog iskustva kao žena, ili pak – sa ženama, da vas takav prikaz bar blago iritira.

I onda se desi čudo. Prošle godine jedna od velikih kompanija koje proizvode uloške reši da iskorači u pravom smeru i snimi reklamu u kojoj se vidi – krv. Bravo + svaka čast zaista, moralo se i to desiti!

Pomenuta reklama je skupila naramak nagrada na svim festivalima na kojima se pojavila, ali u našem regionu krv niste mogli videti – osim na Youtube-u.

Zašto?

Da probamo što benevolentnije da formulišemo jedan od značajnih razloga: zato što u odborima televizijskih kuća* izgleda i dalje sede ljudi koji misle da je previše videti kako se niz potkolenicu žene koja se tušira vidi tanak mlaz krvi pomešan sa vodom.

E pa ako ćemo tako, onda se potpisnica ovih redova vraća na početak ovog tekstića i pozdravlja britansku ASA-u u nadi da će se pojam „štetni stereotipi“ proširiti i na ove iz reklama namenjenih ženama, kao i da će Srbija postati britanski protektorat u tom domenu.

Jer ko neće milom, hoće zakonskom regulativom!

 

*odbori televizijskih kuća = ono kako autorka i dalje zamišlja upravljačku strukturu u medijima

Čitaj dalje: