Na prodaju medijski format. Nikada korišćen.

THE WORD Na prodaju medijski format. Nikada korišćen.

Ako nas je čitanje tekstova o advertajzing strategijama nešto naučilo, to je da svi imamo mali raspon pažnje. Bez obzira da li su krive nove tehnologije ili pogrešno vaspitanje, ako pitate nas advertajzere – planeta je puna ljudi sa koncentracijom zlatne ribice. Mi ribice, više nemamo ni vremena ni želje da se bavimo nečim duže od par trenutaka, pa makar i po cenu toga da u roku od nekoliko minuta napadnemo isti mamac više puta.

Skrati reklamu, skrati video, neka bude kraće. Ako video traje duže od 1 minuta neće niko pritisnuti PLAY.

U tim istim esnafskim tekstovima možemo pronaći i prognoze za naredne godine, gde nam govore da će glavni format video oglasa biti onaj od 6 sekundi. Idealan za pre roll, narodski rečeno skip ad, ili Instagram story. Kažu da ga neke televizije već koriste u prenosu sportskih utakmica, što znači da revolucija očekuje sve, a ne samo digitalce.

Šest sekundi može biti večnost ako ste u redu za toalet ili ako je toliko prošlo od matičarevog pitanja, a izabranica vašeg srca ćuti. 6 sekundi može biti treptaj, ako treba da spomenemo sastojke našeg proizvoda, okolnosti pod kojima se koristi i da predstavimo prosečnog potrošača.

Još ste tu? Dobro je.

Pošto smo osuđeni na domaće tržište gde reklama traje cirka 30 sekundi, ruku na srce, nismo imali mogućnosti da eksperimentišemo sa dužinama koje nam više ili manje odgovaraju. Divimo se reklamama koje gledamo na YouTubu, koje režiraju holivudski reditelji, kako imaju negde između 2 i 3 minuta za reklamu, a to je dovoljno vremena da se prenese emocija. Zašto samo emocija – kada ti reklama traje kao prosečna bokserska runda, onda sigurno ima šanse da neko bude ne samo oduševljen već i nokautiran.

Sanjamo o tome da nam dopuste da snimamo kratak film, a ne da se uklapamo u reklamne blokove. Pravimo duže verzije za „digital“, dozvoljavamo reditelju da montira directors cut. Da snimimo još nekoliko kadrova, pa ćemo ih iskoristiti za Facebook.

Nismo ni primetili da se već godinama pripremamo za što kraće formate. Tviter nas je, istina do pre nekoliko dana, držao na 140 karaktera, a Facebook oglas na 90. Inastagram nam ne dozvoljava da video ima zvuk, ako traje duže od jednog minuta, a pokojni Vine kao da je tu priču o 6 sekundi već probao da progura. Tako da smo poprilično u treningu.

Još davno je Hemingvej napisao priču od 6 reči koja je oduševila svet. „Na prodaju dečije cipelice. Nikad nošene.“ I nije se žalio, već je u nju pored emocije, u stilu jednog kopirajtera stigao da ubaci i call to action.

Za naš posao i 6 reči može biti previše. Nekada je samo jedna dovoljna. AKCIJA! POPUST! RASPRODAJA! A ponekad reči nisu ni potrebne, dovoljan je i niz brojeva koji se završavaju sa 99.

Sve je to neka poruka. Različitog formata, kvaliteta, sentimenta i dužine. Te dužine koja nam je potrebna da ispričamo svoju ideju. Da predstavimo uslugu, proizvod, vrednost ili benefit.

Završiti ovu priču rečenicom da će ljudi gledati dobar sadržaj ma koliko vremenski da traje bi bilo jedno ogromno opšte mesto. Neće. Dužina je mnogo bitna.

Na prodaju medijski format. Nikada korišćen.

Tekst pisan za portal Marketing mreža 24.11.2017.

Čitaj dalje: