Nije svejedno koji izbor pravimo

Intervju za Story Nije svejedno koji izbor pravimo

Prošlo je skoro godinu dana od kampanje koja nam je pokazala da nije svejedno koji izbor pravimo u životu.  Ogroman odjek u javnosti i serija lokalnih i regionalnih priznanja pratili su je kroz celu 2018. Na temu ovog projekta su direktorka marketinga kompanije Nectar Mina Tadić, zvezda kampanje Andrija Milošević i Vanja Mitrović dali intervju za magazin Story. Integralni intervju prenosimo u celosti.

Kažu da živimo u doba „influensera“. Kompanija koju predstavljate dobila je prestižnu regionalnu nagradu upravo na tom polju, kombinujući tradicionalne i digitalne kanale. Koliko vam ona zbog toga značajna Vama i kompaniji Nectar?

Mina Tadić: Kampanja je na naše zadovoljstvo osvojila više regionalnih priznanja duplu krunu na IAB MIXX-u i regionalnom takmičenju digitalnih kampanja SoMo Borac, nagrađena je kao najbolja integrisana kampanja, on line kampanja, i na kraju zlatnim Semplerom krunisana kao najbolja upotreba influencer marketinga. Digitalne tehnologije otvorile su bezgranični prostor za komunikaciju brendova. U tom moru sadržaja, postaje sve zahtevnije da se odskoči od svakodnevnih formata.

Naš “kandidat”, Andrija Milošević, postao je influenser pre nagle ekspanzije digitala. Njegova popularnost na društvenim mrežama zarađena je u oflajnu, pred kamerom i na daskama koje život znače. Za našu rođendansku kampanju, on je bio odličan medijum jer je, za razliku od mnogih influensera, poznat i priznat i među ljudima koji nisu onlajn. Takođe, za razliku od mnogih selebritija starog kova, vrlo je popularan i prisutan i na društvenim mrežama.

Baš ta kombinacija uvezana sa vrednostima Nectara koje je propovedao i sa bilborda i na Fejsbuku i Instagramu, donela nam je sinergiju i pobednički karakter.

Sigurno je da smo razbudili svet advertajzinga, i doneli svež, neočekivani pristup proslavi jednog važnog jubileja.

Pogodilo se da je manifestacija u Portorožu proslavila dvadeseti rođendan, u istoj godini kada je isti jubilej doživela i vaša kompanija. Zbog čega ste najviše ponosni na taj broj?

Mina Tadić: Sjajan je osećaj biti deo Nectar porodice, koja sada već broji preko 1.300 zaposlenih. Mi smo domaća, porodična kompanija koju krasi pre svega pobednički duh i vera u sebe. Krenuli smo od nule, kao porodični poduhvat, od jabukovog sirćeta te 1998. godine a danas smo regionalni lider sa 22% tržišnog učešća u sokovima i preko 30 brendova u više kategorija, sokovima, hrani, vodi i alkoholnim pićima. Uz to smo 8. najjači brend u regionu na listi top 25 brendova. Jedini smo nezavisni na toj listi, odnosno nismo deo ni multinacionalnih kompanija ni regionalnih konglomerata.

Potrošač je u centru svega što radimo. I zato vodimo računa o poreklu voća i povrća koje je domaće i dolazi sa naših plantaža i iz saradnje sa preko 10.000 farmera. I podatak da se svaka šesta jabuka koja ostane u Srbiji preradi u Nectar proizvodima govori o ponosu. Ponosu da je baza našeg uspeha u domaćem voću i domaćim talentima, domaćoj inovativnosti i domaćoj kreativnosti.

Zbog čega mislite da je kampanja dala ovako dobre rezultate?

Mina Tadić: Pogodili smo sve. I poruke koje su u potpunosti korespondirale sa vrednostima brenda i sloganom “Nije svejedno”; i izbor komunikatora te kampanje; i momenat u kojem takvu kampanju lansiramo, a to je predizborni Beograd. Opšte izjave koje smo na početku kampanje komunicirali uz našeg “kandidata” i slavljenički broj “20” bile su dovoljno široke da mogu da se tumače i kao političke i kao nepolitičke poruke. To je bilo dovoljno da ljude zaintrigira.

U nastavku kampanje, te opšte poruke pretočili smo u vrednosti koje smo kao kompanija odabrali da negujemo – “potvrđeno je da Nectar čuva granice… dobrog ukusa“, kao i da „ne pravi trule koalicije… već svoje proizvode pravi od svežeg domaćeg voća i povrća“. “I Rusija i Evropa… jesu tržišta za Nectar proizvode”. To je bilo dovoljno da ljude oduševi i tada je rođendansko slavlje moglo da počne.

Sa kakvim ambicijama ulazite u novu godinu i da li će, ukoliko se nađemo pred nekim novim izborima, uslediti nastavak kampanje?

Mina Tadić: Svi mi se svakoga dana suočavamo sa novim izborima. Od najvišeg društvenog, do osnovnog, ličnog nivoa. Naš izbor je da u 2019. nastavimo da razvijamo poslovanje, na korist pre svega svih naših potrošača, kroz visok kvalitet naših proizvoda od domaćeg voća i povrća, originalnu komunikaciju, inovacije kao i društveno odgovorno poslovanje. Nectar postoji zbog njih i prva novogodišnja odluka je da ni po koju cenu ne odstupamo od slogana “Nije svejedno”  koji je životni moto i naša poslovna filozofija.

 

A šta kaže agencija? Kako ste došli na ideju za izbor teme i čitav „storyteling“ ove kampanje?

Vanja Mitrović: Nectar već godinama raste kao brend na jednom od najpamtljivijih lokalnih slogana “NIJE SVEJEDNO”. Nije svejedno koji i kakav izbor praviš u životu. U jednu nedelju uveče, noć pred sastanak sa klijentom, baš za te izbore se uhvatio naš art direktor i predložio najjednostavniju i najočigledniju ideju. Zašto Nectar ne bi imao svog predstavnika na lokalnim izborima, koji su se u tom trenutku odvijali u Beogradu?

Izborne kampanje kojima smo obasipani godinama unazad već dovoljno parodiraju stvarnost koju živimo i to nam se savršeno uklopilo u komičan ton kampanje.

Nectar je prepoznao potencijal ove ideje, izabrali smo svog kandidata i krenuli. Svoju odluku da se politički angažuje Andrija Milošević premijerno je objavio kod Ivana Ivanovića i tu objavu je za par sati videlo preko 300.000 ljudi. Tu smo već videli da će biti ozbiljno. I bilo je.

Kako se, po vašem mišljenju, Andrija Milošević snašao u ulozi političara?

Vanja Mitrović: Andrija je vrhunski komičar – znači perfektno! Ulozi je pristupio sa istim entuzijazmom kao i mi. Shvatio je odmah da je ova kampanja drugačija i da je njen pristup slojevitiji od uobičajenog, reklamnog. Način na koji je svojom glumom hodao po tankoj liniji izmedju realnosti i parodije je bio fenomenalan. Ni u jednom trenutku nije dozvolio da publici bude jasno o čemu se tu zapravo radi i taj nivo neizvesnosti koji je uspeo da proizvede bio je ključan za uspeh kampanje.

Šta su tokom kampanje bili najveći izazovi za agenciju i da li je cilj kampanje postignut?

Vanja Mitrović: Svašta se tu izdešavalo. Andrija nikad do tad nije učestvovao u brend kampanjama pa je njegovo pojavljivanje na predizbornim bilbordima i plakatima izazvalo popriličan šok. Nikome nije palo na pamet da neki brend stoji iza svega.

Najveće iznenađenje je bio broj ljudi koji je poverovao da je Andrija zaista napustio glumačku i otpočeo karijeru političara.

Najveći izazov su nam bile nepredviđene situacije u trenucima kada je kampanja krenula svojim tokom, bez naše režije. Andrijin Instagram profil je usred kampanje bio hakovan, a kao kruna svega, pojavio se pravi kandidat na izborima koji je, zbog nepredvidivih predizbornih procedura, završio na listiću, dobio broj 20 i rešio da preuzme našu kampanju kao svoju u nadi da će dobiti koji glas više.

Da li je regionalna nagrada „Zlatni sempler“ kruna uspeha za jednu marketinšku kampanju poput ove?

Vanja Mitrović: Poslednja u nizu nagrada za ovu kampanju je i “Zlatni Sempler” na prestižnom festivalu u Portorožu na kojoj se vrši izbor za najbolje regionalne kampanje sa medijskog aspekta. Ali nekako, kad se podvuče crta i kad ovaj naš “priučeni predizborni štab” sedne i priseti se svega kroz šta smo prošli, najdraža nam je nagrada broj zaokruženih “dvadesetica” ispred imena našeg kandidata.

 

Andrija, u duhu Vaše uloge političara u „Nectarovoj“ kampanji, može li se reći da ste ova kompanija i vi sa regionalnom nagradom „Zlatni sempler“ odneli izbornu pobedu?

Andrija Milošević: Mi smo pobedili jer smo zauvek promenili način na koji se obraćate ljudima, bilo u okviru kampanje ili samostalnog delovanja. Skrenuli smo pažnju javnosti, uspeli da običnog coveka probudimo, razdrmamo i na kraju krajeva zabavimo. Ovo je bio sjajan eksperiment, čija suština je bila spajanje realnog stanja u društvu sa marketingom. Ta slojevitost ove kampanje je ono što je čini tako jakom.

Zašto je baš Vas Nectar izabrao kao idealnog reprezenta svojih vrednosti?

Andrija Milošević: Smatrali su da sam pogodan za ovu vrstu gerilskog upada na političku scenu zemlje. Dakle, ja sam osoba za posebne zadatke!

Koliko ljudi u Vašem okruženju je poverovalo da se zaista kandidujete?

Andrija Milošević: Skoro svi. Ljudi su inficirani politikom i političarenjem. Naša zajednica je došla do momenta, kada bilo ko može raditi bilo šta i to se prihvata kao normalno. U jednom momentu sam jedva čekao da otkrijemo šta stvarno stoji iza kampanje, jer je već počelo da mi postaje aprijatno od silnih pitanja.

Šta znači “Nije svejedno” za Vas, a šta mislite da znači za ostale kupce Nectar proizvoda?

Andrija Milošević: To je sjajan slogan, istinit i ima nedvosmislenu poruku. Dakle „Nije svejedno“ znači biraj najbolji izbor za sebe, ne pravi kompromise, život je jedan i tvoj je, ne troši ga na loše stvari. Mislim da je svakom čoveku to jasno i ima sličnu asocijaciju kada pročita slogan Nectara.

Čitaj dalje: