Novim modelima upravljamo novom stvarnošću

Intervju za UEPS Novim modelima upravljamo novom stvarnošću

Godina dana od početka pandemije bio je povod za razgovor Andreje Lekić sa Stanom Šehalić iz UEPS-a. Kako upravljamo kroz dosadašnji deo krize i šta su naši planovi za nastavak godine, čitajte u intervjuu u nastavku.

Ovih dana i oficijelno se navršila godina dana kako poslujemo i upravljamo u vanrednim okolnostima. Koliko su se i na koji način ova ograničenja odrazila na poslovanje vaše kompanije?

Kao i u priči o brendovima – postoji razlika između percepcije stvarnosti i onoga što se zapravo dešava. Percepcija je da se sve izokrenulo naopačke i da ništa nije isto kao pre. Objektivno međutim, posao počinje svakog jutra oko 9, nekad i ranije, a radni dan advertajzerski uobičajeno – retko traje samo 8h.

Imate li procenu koliku je i kakvu štetu pretrpelo vaše poslovanje?

Pad u realizaciji je bio neminovan u odnosu na 2019. godinu. Naša industrija je u celosti pretrpela ozbiljne udarce, ali naravno nisu svi segmenti posla pogođeni istom merom. Upravo tu je bio prostor da se ulože dodatni napori da se amortizuju gubici. Portfolio naših usluga je dovoljno širok da smo izazove dočekali spremni da smanjimo anganžman u pojedinim oblastima, a fokus preusmerimo na druge aktivnosti. Zajedno sa klijentima smo radili na rešenjima kako da njihovi godišnji planovi budu realizovani, možda u smanjenom obimu, ali na najefikasniji mogući način.

Kojim merama ste pribegli, mimo onih koje su odlukama Vlade Srbije bile obavezne?

Radni proces je od početka postavljen na fleksibilnom modelu i opcijama koje ne ograničavaju zaposlene, već nude mogućnosti – da se radi od kuće, ali i da se radi iz kancelarije uz sve neophodne mere. Posebnu pažnju, ali i razumevanje kolega, imaju oni u najosetljivijim situacijama – kolege sa malom decom, ugroženog zdravlja, u zajednicama sa starijim članovima porodice…

Još jedna stvar koju smo uradili pri samom početku pandemije je da su svi naši zaposleni pokriveni dodatnim zdravstvenim osiguranjem u slučaju Covid19 oboljenja.

Da li ste očekivali da će pandemija trajati ovoliko dugo i kako ste poslovanje pripremali na „duže restriktivne straze“?

I profesionalno i lično, svi smo bili zatečeni. To je ljudski, nismo mašine koje samo promene mod postojanja, pa ni poslovanja. Međutim, mi smo kao agencija imali jedan realističan stav po pitanju cele situacije. Izvesno je bilo da ovo nije nešto što će brzo proći, pa smo se tako i postavili i na taj način pričali i sa našim ljudima. Trenutak kada smo ulazili u ‘prvu Covid zimu’ je bio preloman, kao u Game of Thrones – spremali smo se za dugu i tešku zimu kojoj je kraj delovao predaleko. Klijenti su znali da u Agenciji imaju stabilnog partnera – ali mnogo bitnije od toga bilo je kako se osećamo i kako se sa okolnostima nosimo svi mi pojedinačno.

S obzirom da industrija počiva na kreativnosti, kakav je bio kreativni odgovor na pandemiju? Da li je zapravo uopšte moguć takav odgovor ili je u pitanju tek prilagođavanje okolnostima?

Kreativnost nije pitanje pojedinačnog projekta ili ideje. Naša industrija je dinamična i nevezano za pandemiju i trenutne okolnosti, kreativan pristup u poslovanju je imperativ. To podrazumeva da nekad reaktivno, ali češće proaktivno, tragamo za rešenjima koje prave razliku i za nas i za naše klijente. Tako razmatramo nove modele vođenja projekata, organizacione strukture ili regionalne koordinacije.

Sada, kada je izvesno da će u manjoj ili većoj meri, ograničenja trajati tokom cele godine, kako ste planirali vaše godišnje aktivnosti? Na čemu je fokus? A šta ste definitivno morali da arhivirate u poslovnom portfoliu za neka bolja buduća vremena?

Aktivnosti koje sprovodimo ispred Agencije potrudili smo se da nastavimo baš onako kako smo ih i inače radili. Naši ljudi i dalje redovno doprinose svojim autorskim tekstovima na različitim strukovnim portalima. Organizujemo interne treninge za unapređenje u specifičnim oblastima rada, radimo sa mladim ljudima koji nam dolaze iz Beogradske otvorene škole. Naši ‘specijalci’ učestvuju kao stručni predavači na brojnim edukativnim aktivnostima.

Kako bi godina za nama bila još izazovnija – pokrenuli smo i sopstvenu brend liniju pod nazivom ANNO DOMINI koja je doživela svoju premijeru baš u 2020. i prvom kolekcijom koja je imala poruku Together We can do a Lot – a upravo to je bio naš moto prethodne godine.

Za nas je 2021. REINVENTION godina, a to je i motiv naše ovogodišnje merchandise kolekcije. Nju smo sa ponosom realizovali kroz kreativni konkurs sa mladim dizajnerima, talentovanim studentima i studentkinjama Visoke škola likovnih i primenjenih umetnosti. Pobednički koncept je već realizovan, a autorka je postala i naša nova koleginica. Na ovaj način, ušli smo u novo polje agencijskih aktivnosti, ali i otvorili prostor za ostvarivanje talentovanih mladih ljudi.

UEPS je uprkos svemu održao svoj tradicionalni konkurs, na koji je prispeo zavidan broj radova. Koliko je važno postojanje ovakvih aktivnosti i udruženja koje objedinjava marketinške poslenike?

Bez rezervi smo podržali održavanje tradicionalnog UEPS konkursa, kao i ostale renomirane strukovne aktivnosti. Domaća kreativna industrija je pokazala da čak i u ovim okolnostima može i ume da realizuje zanimljive projekte, male i velike dobre ideje. I biti svedok toga u okviru UEPS konkursa kao član žirija – bio je jedan ohrabrujući trenutak na samom kraju 2020. Dodatno, za sve nas je korisno da imamo kome da “stanemo na crtu“ i odmerimo snagu ideja. To nas čini boljim i agilnijim i jedino tako možemo da napredujemo.

Čitaj dalje: