Odbacite zlatna pravila!

INTERVJU Marka Pešića za CorD Odbacite zlatna pravila!

Intervju Marka Pešića „Odbacite zlatna pravila!“ dat je za magazin CorD.

Polje komunikacija je sve, samo nije mirno i stabilno, ali da li je ova tržišna neizvesnost obeshrabrujuća? Za Marka Pešića, Client Service direktora agencije OvationBBDO, ovi izazovi bi trebalo da budu podsticaj za unapređenje kvaliteta usluga koje agencije pružaju.

 1. Da li u Srbiji postoji odgovarajuća infrastruktura, koja bi agencijama omogućila primenu svetskih trendova i standarda, a time i efikasnije servisiranje potreba oglašivača?

Zadatak agencija je da se izbore za poziciju u kojoj će postavljati trendovei kreirati standarde primenjive na tržište u okviru koga poslujemo. Efikasnost u tom smislu zavisi isključivo od spremnosti da u sve kraćim rokovima adekvatno odgovaramo na zahteve klijenata, primenjujući standarde koje postavljamo pre svega sami sebi. Zato se mi u OvationBBDO vodimo formulom – ugledamo se na najbolje, ali pre svega kreiramo produktivne eko sisteme.

2. Koji su to kanali komunikacije kojima bi mogla da se unapredi efikasnost budžeta namenjenog oglašavanju?

Ne postoji univerzalan odgovor na ovo pitanje iz prostog razloga što prostora za kvalitetnim korišćenjem mejnstrim medija još uvek dovoljno ima (i to na pretek), dok sa druge strane ne postoji dovoljno razumevanja za adekvatnim korišćenjem online kanala, kako sa strane agencija tako i sa strane klijenata. Mi u OvationBBDO mislimo da je na nama je da te postojeće prostore prvo maksimalno istražimo, potom prihvatimo specifične zahteve klijenata i primenimo to iskustvo, da bismo na kraju dali „taylor made“ rešenja za svaki brend ponaosob.

3, Šta su „zlatna pravila“ tržišne komunikacije?

Svaka agencija bi trebalo da ima svoja zlatna pravilima. To bi dugoročno dovelo do konkurentnijeg okruženja i, posledično – poboljšanja kvaliteta usluga koje pružamo. Diverzifikovanost ponude koja bi iz toga proizašla, pokazala bi da univerzalna zlatna pravila komunikacije i ne treba da postoje, a to bi dugoročno klijentima I brendovima ostavilo dovoljno prostora da budu drugačiji, za korak ispred konurencije. Dakle – što manje zaheva „hoćemo ovakvu kampanju“ ili „hoćemo kampanju kakvu ste radili za drugog vašeg klijenta“.

4. U čemu se vaše aktivnosti razlikuju od konkurentskih i šta Vas izdvaja na tržištu?

Na ovo bi bolji odgovor dali naši klijenti. Ono ćime se mi ponosimo jeste naša korporativna kultura, zasnovana na jednostavnoj ideji da su ljudi slobodni, kreativni i odgovorni pre svega prema sebi, zatim prema kolegama sa kojima rade i naposletku – prema klijentima koji su ih izabrali. Samopoštovanje je osnova međusobnog poštovanja. Mi u OvationBBDO u to čvrsto verujemo.

5. Koja su to aktuelna pitanja struke i izazovi sa kojima treba da se izbore domaće agencije u oblasti marketinških komunikacija i PR-a u budućnosti?

 Adaptacija, inovacija i investicije. Većina biznis okolnosti su zadate, a to zahteva konstantno unapređenje agencijskog poslovanja i inovacije na svim nivoima. Naše investicije bazirane su na onome što volimo da zovemo „pametna“ ulaganja – od akvizicije novih talenata sa razlićitim bekgraundom, preko njihovog integrisanja u postojece sisteme, do konstantnog usavršavanja I edukacije ljudi u agenciji, ali i ljudi sa kojima najviše saradjujemo – naših klijenata.

6. Kako predviđate poslovnu klimu za funkcionisanje agencija u 2016?

Ne nužno drugačijom od godine za nama, uzimajući u obzir čak i vanredne izbore koji će sigurno okupirati mejnstrim medije tokom proleća. Aktivnosti klijenata će se u većoj meri preseliti na druge kanale, ali očekivanja se svakako neće smanjiti. Na nama je da predložimo odgovarajuća rešenja i obezbedimo željenu efikasnost kampanja.

Čitaj dalje: