Preduslov razigravanja je utemeljen brend identitet

Intervju za Advertiser Serbia Preduslov razigravanja je utemeljen brend identitet

Za portal advertiser-serbia, Vanja Mitrović je razgovarao sa Nenadom Danilovićem. Tema – kanski festival.

Da li je vaša agencija prijavila svoje radove za ovogodišnji Cannes Lions festival?

– Ne. Naši najbolji kreativni radovi od prošle godine su komercijalnog karaktera, kreirani sa ciljem da svojim brendovima obezbede dobit, kako na nivou prepoznatljivosti kod publike tako i u finansijskom smislu. Naravno da smatramo da su veoma kvalitetni, što dokazuju regionalne i domaće nagrade koje su osvojili, ali da možda i dalje nisu dovoljno konkurentni za, još uvek, najozbiljniji globalni advertajzing festival.


Imate li svoje favorite među kampanjama posmatrano na svetskom nivou? Ako imate, navedite te kampanje i dajte svoje obrazloženje zašto u tim kampanjama vidite posebnu vrednost.

– DIESEL, sa kampanjom „Be a follower“ koju potpisuje Publicis Milano. Od 2017. godine, ovaj brend u saradnji sa agencijom radi na strateškoj platformi koja ističe važnost nesavršenosti, kontrirajući tako tradicionalnom snobizmu fashion industrije – nisi ti baš za ovu jaknu/farmerke/patike sem ako ne izgledaš baš ovako/ovako/ovako. Iako nije jedini brend koji to tvrdi, DIESEL to radi najglasnije, najkreativnije i najupornije, presvlačeći tako insight u strategiju i naposletku u kreativu. Od kampanje „Go with the Flaw“, preko fenomenalnog stunta „Go with the Fake“ sa izmišljenim buvljačkim brendom DEISEL, pa do poslednjeg rada „Be a Follower“ (not an Influencer) – jer se oni tako savršeni u stvari samo zlopate po ceo dan beskonačno fotkajući tanjire sa hranom i peru svu tu svoju garderobu između kačenja storija i ništa je ne nose i ne uživaju u njoj kao ti u svojim senfom uflekanim majicama i od sedenja na zidiću sa prijateljima izguljenim farmerkama. A još i ako si klempav ili zrikava…pfff, baš te briga.

Da li je srpska advertajzing industrija sposobna da u većoj meri konkuriše sa komercijalnim projektima za prestižne nagrade Kanskog festivala i na koji način to da ostvari? Smatrate li da ovo treba da bude organizovani cilj ovdašnje reklamne industrije i koliko ovo pitanje uopšte smatrate bitnim?

– Za sada, nažalost ne… bar ne u većoj meri. Razloga ima puno i nisu samo kreativne prirode. Ali ako govorimo o kreativi, ključni razlog je sigurno nedovoljno oformljena tradicija dugoročnog strateškog razmišljanja o brendovima.

U takvoj postavci, gde brend ima svoj prepoznatljiv jezik, mnogo je lakše kreirati kampanju koja komunicira šire i rezonuje dalje od trenutka u kom nastaje.

U tom smislu, preduslov razigravanja u advertajzingu koje dovodi do uspeha komercijalnih projekata u Kanu je utemeljen brend identitet. Na taj način se kreiranje rasterećuje od nepotrebnih pitanja o identitetu brenda i usmerava se ka pisanju hitova – što tek nije lako, ali bar kad čuješ pesmu znaš ko je zapravo peva 🙂

ORIGINALNI INTERVJU

Čitaj dalje: