Nectar
20 godina – Nije svejedno ko je vaš izbor!
U ovoj nepredvidivoj, gotovo neverovatnoj situaciji, imamo priliku da produbimo naše razumevanje potrošača i složenost njihovih svakodnevnih odluka i izbora.
Prinuđeni da sve svoje vreme provodimo kod kuće, sami ili sa najbližima, svi smo usmereni na najrazličitije forme online komunikacije.
Kao da nam korona virus pokazuje iz dana u dan kako da radimo, učimo i informišemo se online. Kako da se družimo, budemo u kontaktu i pomognemo drugima online. Kako da se zabavimo a kako da kupujemo. Kako da živimo online.
Tekst pisan za portal Media-Marketing.
Očekivano, od kada radimo od kuća u upotrebi je sve više aplikacija za video i audio pozive, bolju organizaciju vremena, zadataka i sastanaka. Messenger aplikacije poput Vibera i Whatsappa, pretvaraju se u grupne diskusije unutar porodica, među kolegama, saradnicima, komšijama, učiteljima i roditeljima, pa čak i širim lokalnim zajednicama. Od kompanija koje su vlasnici društvenih mreža, preko dve trećine svetske publike očekuje da omoguće fitriranje sadržaja: plasiranje proverenih i minimizaciju lažnih.
Način na koji kupujemo i kako plaćamo se drastično menja. Jedno od najnovijih istraživanja istraživačke agencije Eyesee usmereno na opštu populaciju Sjedinjenih Država, Francuske i Nemačke – zemalja koje su teško pogođene i trenutno prolaze kroz različite faze u ciklusu pandemije, analizira reperkusije osećanja neizvesnosti na odluke o kupovini.
Osim za najočigledniji povod za zabrinutost – razvoj pandemije, zdravstveni sistem i troškovi zdravstvene zaštite, ljudi se brinu za globalne probleme poput zagađenosti vazduha i zaštite životne sredine. Lokalni problemi poput korupcije, inflacije ili kriminala su u drugom planu.
Univerzalno za potrošnju u sve tri zemlje je da se ona značajno smanjuje (za više od 95%) u najpogođenijim aspektima – putovanja, hrana i piće van kuće, svakodnevne usluge, kao i svi vidovi spoljne zabave i događanja.
Svi, više nego ikada, online kupuju hranu, piće, kućnu hemiju i medicinska i pomoćna lekovita sredstva. Garderoba, kozmetika, sportska oprema, tehnika i ostali segmenti su sve manji.
Iako kupuju iste stvari, načini se razlikuju. U Americi se praktikuju veće nabavke, dok su sa druge strane, Evropljani su oprezni i daleko konzervativniji. Kupuju češće ali manje, i ne planiraju da to promene u narednim mesecima.
Najkredibilnije percipirani online mediji u posmatranim zemljama su websajtovi – zvaničnih zdravstvenih organizacjia i ustanova, kao i zvanični sajtovi državnih institucija. Oni prate, analiziraju i daju preporuke, mere i daju uvide u situaciju.
Oni su pravi nosioci informacija koje menjaju svet. Na istraživačima, komunikolozima, sociolozima, psiholozima, ali i nama u komunikacijama je da pratimo kako se to odražava na svakodnevno ponašanje ljudi. I da ih razumemo. Na daljinu.
Sreća u nesreći je da, kada se sve više fizički distanciramo od drugih, Internet nas povezuje.
Možda je baš sada pravo vreme da ispuni svoju najplemenitiju svrhu?
Ako znaš šta želiš, već si na dobrom putu da to i pronađeš. Ukoliko je baš ta stvar, baš u toj . . .
Lejkersi su gubili 3 razlike na 10 sekundi do kraja i svi smo znali šta sledi. Kobi je bio na vrhu reketa. . . .
Verovatno za nekoga smešan i preoptimističan naslov, ali hajde da vidimo kako stoje stvari u vezi s . . .