Reklamokalipsa je počela!

THE WORD Reklamokalipsa je počela!

Postoji nekoliko distopijskih filmova/serija u kojima smo mogli da vidimo ne-tako-daleku budućnost u kojoj se svaki LED ekran pretvarao u izvorište reklamnih poruka. Neko se smejao takvoj futurističnoj ideji, nego se možda čak i uplašio, ali neminovno je da LED displeji stižu na gotovo svaki uređaj. Koliko smo onda daleko od toga da nam se na mikseru pojavi reklama za sniženje u najbližoj radnji? Reklamokalipsa!

Ovo može da deluje previše kompleksno ili nemoguće, ali trenutno se cela IT i advertising industrija nalaze na granici koja se lako prelazi. Pitanje nije da li je preći, već šta ako se pređe?

Najsvežiji primer toga dolazi iz Južne Koreje, odakle je tech-gigant Samsung najavio prikazivanje reklama u okviru “pametnih” televizora. Naime, vlasnici ovakvih uređaja nastanjeni u Evropi uskoro će viđati banere u okviru menija za izbor programa. Sa druge strane “bare”, svako ko uključi TV uveliko biva bombardovan banerima, mada je ekipa entuzijasta već uspela nađe način da blokira taj sadržaj.

Drugi veliki korak je VR koji sve više uzima maha. Na svaki novi izbačeni uređaj pojave se makar tri kompanije koje nude specijalizovan sadržaj, pa klijentima ostaje samo da izaberu željeni način. Novi kanal komunikacije je svakako otvoren.

Ovo ne mora automatski da donese loše posledice, niti zasićenje tržišta (iako to viđamo već u nekim segmentima), već činjenicu da će osim sadržaja, možda i bitniji biti izbor kanala komunikacije – to što će svaki budući uređaj imati LED ekran, ne mora da znači da je on pogodan za reklamiranje. Osim pomenutog “pametnog” televizora, korišćenje takvih displeja sve češće možemo videti u tržnim centrima gde na modernim kasama dobijamo informacije o određenim proizvodima. Sve veći broj taksista koristi tablete kao navigacije na kojima se tokom vožnje prikazuju reklame. Iako su to sitni, možda čak i neprimetni koraci, oni su upravo to – koraci ka neminovnosti reklame na svakom dispeju.

Advertajzing je dobar samo ako se menja i prilagođava vremenu i situaciji, a ovim tempom i potezima velikih kompanija možemo zaključiti da ćemo svi to naučiti na teži način.

Tekst pisan za portal Marketing mreža 29.07.2016.

Čitaj dalje: