Snapchat – Najskupljih ili najbesmislenijih deset sekundi?

THE WORD Snapchat – Najskupljih ili najbesmislenijih deset sekundi?

Za manje od pet godina Snapchat se transformisao od „još jedne društvene mreže“ do najaktuelnije platforme za komunikaciju. Iako je početak bio trnovit (uostalom, koji nije?), a borba bila značajno komplikovanija sa već postojećim platformama, Evan Špigl, Bobi Marfi i Redži Braun ponudili su koncept koji je privukao veliku pažnju korisnika. Osim konkurencije, osnivači Snapchata problem su imali i u činjenici da su mnogi korisnici u njihovom servisu videli fantastičnu priliku za slanje privatnog, erotskog sadržaja.

Premda taj trend možda nije opao, Snapchat je uspeo da uđe u mejnstrim kao platforma koja nudi zanimljiv sadržaj kreiran od samih korisnika uz minimalnu produkciju i maksimalnu kreativnost. Činjenica koja najviše ide na ruku ovoj platformi je demografija njihovih korisnika. Čak 70 odsto njih čine generacija Y (Milenialsi), odnosno oni čija platežna moć ne zavisi od staralaca, a spremni su da isprobaju nove stvari. Druga velika grupacija korisnika je generacija Z koja nasleđuje „Milenialse“ – ljudi rođeni nakon 2000. Godine. Njima je Snapchat prva ili među prvim mrežama koje koriste.

Bilo je samo pitanje vremena kada će brendovi prepoznati ovaj vid komunikacija kao veoma direktan i primetno inovativan.

Više od polovine korisnika dolazi na Snapchat jednom dnevno. Za 24 sata napravi se više od 400 miliona priča. Jednostavnom računicom dolazimo do toga da bi nam bilo potrebno oko 10 godina da pogledamo sve fotografije okačene samo u poslednjih sat vremena!

Da bi pokazao način na koji brendovi mogu da iskoriste potencijal Snapchata, ali i dodatno raširio svoju platformu početkom prošle godine dobili smo opcije „stories“ i „discover“. Na taj način korisnik od vodećih svetskih medijskih kuća ili drugih korisnika dobija drugačiji, a relevantan sadržaj. Ovim potezom Snapchat je privukao je pažnju prvenstveno zbog novog, (tada) besplatnog kanala za komunikaciju. Hrabriji predstavnici brendova želeli su da uhvate novopridošli talas, a to je Snapchat postavilo za veliki sto sa Facebookom, Twitterom i ostalim divovima interneta.

Dalji razvoj aplikacije doneo je čak mogućnost kupovine, nakon što korisnik odgleda promotivni video. U ovu avanturu upustilo se tek nekoliko brendova, jer je kanal relativno nov. Ipak, 100 miliona korisnika dnevno nikako nije za zanemariti.

U Srbiji brendovi nemaju uvek hrabrost da prihvate novitete, pa se i Snapchat još uvek nalazi u sferi mašte ili fascikli „posle“. Prvi iskorak je napravljen prošle godine i to zahvaljujući brendu Fanta, ali potrebno je da se taj trend nastavi i sa drugim brendovima. Kompleksni sistemi ili strah od novog su dve najveće boljke, ali Snapchat je toliko jednostavna platforma sa ogromnim potencijalom da je prava ludost ne uskočiti u taj voz, pa makar ta vožnja kratko trajala. A neće.

Tekst pisan za portal Marketing mreža, 12.05.2016.

Čitaj dalje: