Nectar
20 godina – Nije svejedno ko je vaš izbor!
Presek godine za nama i deo planova za 2021. obznanili smo i portalu Marketing mreža. U razgovoru sa Ivanom Parčetić Mitić, Marko Pešić i Nataša Filipović analiziraju stanje advertajzing tržišta i velika očekivanja od naredne godine.
Nataša Filipović: Godina za nama je bila sve samo ne ono što smo očekivali. Sve privredne grane su pogođene pandemijom i strašnim udarom na naše živote, pa tako i naša industrija. Ovo nije samo pitanje poslovanja, ova pandemija je uzdrmala temelje naših života i u svakom smislu nas izbacila iz koloseka. Svakog dana smo učili kako da se snalazimo u novim okolnostima i sa novim informacijama.
Za razliku od 2008. kada smo imali pre svega finansijsku krizu, 2020. je mnogo više od toga. Gubici su nemerljivi, gubici nisu samo finansijski. Sada imamo i ogromne gubitke u ljudskim životima, životnim iskustvima, strahovima i egzistencijalnu neizvesnost. 2008 smo se pitali kako da sačuvamo kompanije i kako da održimo profitabilnost. Danas se pitamo kako da prilagodimo poslovanje da najveći broj ljudi pretrpi najmanju štetu – izazovi su finansijski, logistički, tehnički, organizacioni i pre svega zdravstveni. Reč je o životima ljudi.
Marko Pešić: IMPACT. Ove godine je bilo ključno da se napravi snažan uticaj, da se bude ubedljiv, da se jasno komunicira, da se prenese odgovarajuća poruka, da se izbegnu nejasnoća i zabune, da se isporuči određeni sadržaj i da se postigne željeni cilj. Pre svega se očekuje iskorak u razumevanju novih tržišnih okolnosti izazvanih krizom, a koje su konsekventno uticale na navike ljudi, pa samim tim i na poslovanje naših klijenata. Moramo se potruditi da razumemo sve strahove i opreznost svih aktera poslovnih procesa, ali i da se traga za rešenja „koja rade“
Manje je prilika, manje je sredstava, manji je opseg delovanja. Zato je to – koliki je uticaj komunikacija zaista ostvarila, bilo ključno u ovoj godini.
Nataša Filipović: Za nas nije pitanje da li postoji solidarnost, nego na kojim osnovama poslujemo i kojim standardima i vrednostima se rukovodimo. Nije nam potrebna dodatna solidarnost. Potrebna nam je fer i poštena utakmica po pravilima koje propisuje slobodno tržište, nesmetana i slobodna konkurencija. Neka najbolji pobedi.
Samo tako će klijenti imati najbolje agencije, samo tako će zainteresovani za posao u advertajzing industriji imati dobre poslodavce i samo tako će agencije koje imaju najbolji kvalitet biti na prvom mestu. Za sve ovo je ključno raditi svoj posao pošteno, biti odgovoran i razuman, ali i poštovati druge i isitnski ceniti i uvažavati trud i rad.
Mi se toga držimo i verujem da zato i važimo za agenciju na čiji stav, pristup i stil gotovo da nema primedbi.
Marko Pešić: Rekao bih 5, sredina. Često čujem dosta primedbi na račun advertajzing industrije, i neke od njih su zaista i opravdane. Sa druge strane, ljudi koji rade u advertajzingu spadaju u grupu svestranih, široko obrazovanih ali i relativno dobro plaćenih u poređenju sa ostalim zanimanjima na našem tržištu. Često su i nosioci javnih priznanja ili oni koje se pita za mišljenje. Za ukupnu ocenu moramo da uzmemo u obzir i to da je reč o profesiji koja pruža mogućnost samoaktuelizacije.
Mislim da za poboljšanje pozicije advertajzinga u Srbiji najveću odgovornost moramo imati mi, ljudi koji vodimo ili radimo u agencijama. I da svojim ponašanjem, stavom i radom popravljamo taj imidž. Za to je potreban ozbiljan rad, posvećenost i upornost.
Nataša Filipović: …još izazova, noviteta, ozbiljnog rada i posvećenosti, a od 2021. očekujemo da, uprkos svemu, bude za sve nas jedna neočekivano dobra godina.
Pre izvesnog vremena, internet portal BuzzFeed koji opisuje sebe kao „social news and entertainment . . .
Ponosno objavljujemo - na upravo završenom festivalu integrisanih komunikacija Kaktus 2018, za agenciju . . .
Plasiranje proizvoda u modnoj industriji oduvek je bila jedna od najintrigantnijih, ali i najefikasnijih . . .