Stil Kler Andervud na klik od nas

THE WORD Stil Kler Andervud na klik od nas

Plasiranje proizvoda u modnoj industriji oduvek je bila jedna od najintrigantnijih, ali i najefikasnijih tehnika oglašavanja. Bez obzira na to koliko je očigledno ili “slučajno” stil prisutan u nekom filmu, seriji ili spotu, plasirani proizvod često brže pronađe put do potrošača nego kroz TV spot u reklamnom bloku. Ključ je u pravom kontekstu i relevatnosti za priču, jer cilj nije da proizvod “otima” pažnju gledaocu, već da se gotovo neprimetno integriše u koncept i doprinese uverljivosti likova sa kojima se gledalac poistovećuje.

Keri Bredšo je proslavila Manolo Blanik i Džimi Ču, a modni stil prve dame “House of Cards”, Kler Andervud, u svakom trenutku u potpunosti odgovara njenoj ličnosti i stavu.

Nema gledaoca “Gossip Girl” koji je ostao ravnodušan prema izborima Bler Voldorf i Serene van der Vudsen. TV serije nam plasiraju, i posledično – prodaju modu. I više od toga. Prodaju nam osećaj, emociju. Inspiraciju.

Sam put od inspiracije do kupovine ipak nije jednostavan. Više faktora utiče na to da li će se ona realizovati, pa je do sada glavni benefit plasiranja proizvoda bio brand awareness.

Međutim, tehnološke inovacije i razvoj elektronske kupovine danas plasiranju proizvoda pružaju i vrednost više. eCommerce poništava višestruke barijere u procesu kupovine jer danas u svakom trenutku, sa svake lokacije može da se pronađe, uporedi po ceni i drugim karakteristikama ali i na bezbedan način plati željeni artikal.

Izazov za eCommerce je da potrošaču osim nužnih, opisnih i logističkih informacija, na prijemčiv način bude prikazan i sam proizvod. Na taj izazov najbolji odgovor daje video sadržaj koji interaktivno povezuje potrošača sa web prodavnicama. Razvoj specijalnih softvera za identifikaciju brendova i proizvoda u toku trajanja TV programa, poput novog LookLive servisa, omogućava nam pretragu popularnih TV serija, brendova i likova. Klikom na odabrani proizvod, potrošač se preusmerava na web stranicu na kojoj može da ga kupi. Sajt ujedno nudi predloge za jeftinije alternative, dodatno proširujući potencijalni obim transakcija.

Uz ovakav pristup product placement dobija novu dimenziju i značaj za brendove, jer u fokus stavlja stvarnu, merljivu prodaju dok se obraća globalnom gledalištu.

Tako se kreira win-win situacija za sve aktere – od potrošača, brendova i retailera, preko producenata TV programa do same televizije kao medija. Tehnološki i logistički izazovi ovakvih platformi tek predstoje. Sve tehnološke inovacije plaše “tradicionalne” medije i oglašivače, ali ono što je činjenica je da one često kanališu komunikativne napore u prodajnom smeru, dajući tako svima bolje šanse za uspeh.

Tekst pisan za portal Marketing mreža, 07.04.2016.
Autor ilustracije: Nemanja Obradović, dizajner

Čitaj dalje: