U službi razvoja brendova

Intervju Nikole Paruna za Netokraciju U službi razvoja brendova

Sa direktorom portala netokracija.rs, Markom Mudrinićem, Nikola Parun je razgovarao o agencijskom sastavu, načinu rada na razvoju brendova, digitalnom tržištu i advertajzing nagradama.
Integralni intervju pročitajte u nastavku, a objavljeni na sajtu Netokracije.

Ukratko o Ovation BBDO za čitaoce koji nisu upoznati sa istorijom agencije u Srbiji?

Smatraju nas prvim izborom najzahtevnijih klijenata, a mi sebe smatramo biserima iz blata. Znate nas po “Noblice, noblice, siđite sa police” iz 2003, ali i najslađoj kampanji za Munch iz 2018, a mi vas znamo po rasprodatim asortimanima naših klijenata. Tu smo preko dve decenije i planiramo da potrajemo.

 

Koliko u ovom trenutku imate zaposlenih i u kojim odeljenjima?

Ovation BBDO tim broji 55 ljudi. Agencija je razgranata na standardna “odeljenja” (akaunt, strategija, kreativa, digital, mediji, DTP, produkcija), ali su ljudi koje biramo takvi da mogu da zauzimaju pivotne pozicije i da na različitim projektima preuzimaju širu odgovornost.

 

Koji procenat posla digital zauzima u vašem timu i koliko vam je bitna ova grana marketinga?

Značajan i sve veći deo posla zauzima digital, što je i trend. Digital ne posmatramo kao posebnu granu marketinga, već kao ovovremeni ambijent u kojem ljudi i brendovi komuniciraju sa ljudima.

Trudimo se da nam kampanje budu zasnovane na ljudskim uvidima, tržišnim podacima i kreativnim iskoracima, bile one plasirane na ATL-u, digitali ili drugim kanalima komunikacije.

 

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali Ovation BBDO jedna je od najtrofejnijih agencija u poslednjih godinu+ dana kada govorimo o domaćem tržištu. Šta nagrade (generalno) predstavljaju za vas?

Nagrade doživljavamo kao pokazatelj da smo komunikaciju postavili dobro. I kao priliku da se ložimo malo više nego inače. U prethodnih godinu+ dana postavili smo sebi dosta jake standarde, ali trend rasta dobrih rezultata na festivalskim nastupima je višegodišnji i to nam je značajniji signal.

 

Da li ste upravo zahvaljujući nagradama uspeli da proširite portfolio vaših klijenata u prethodnom periodu?

One svakako nisu odmogle.

 

Procentualno govoreći, za koliko je porastao posao, a za koliko tim u protekloj godini?

I portfolio klijenata i sastav tima širimo usmereno. Sa klijentima želimo da postavimo odnose najvećeg mogućeg međusobnog poverenja, što ne znači da će u pitanju uvek biti najveći igrači.
Isti princip važi i kada su u pitanju naši zaposleni. Formiramo timove specijalaca sastavljene od jakih pojedinaca, više nego što gradimo armiju, da se izrazim vojničkim jezikom.
To nam daje mogućnost da procese postavimo na dugoročne osnove i opravdamo percepciju Ovation BBDO kao agencije koja je prvi izbor najzahtevnijih klijenata.

 

Kada govorimo o kreativi, da li u procesu nastanka ideja učestvuje ceo tim (i account i kreativa) ili su ovi timovi u potpunosti odvojeni i posvećeni samo svom poslu?

Odličan momenat da se nastavim na drugo pitanje! Sposobnosti talenata koje okupljamo i njihova širina otvaraju prostor da svako može da doprinese u gotovo svim fazama rada na brendu. Odele nisu rigidne – kopirajter može da utiče i na stratešku postavku, a akaunt i na kreativnu.

 

Ovation BBDO je možda i najpoznatiji po svom radu za klijente Nectar i Munchmallow. Da li uživate zadovoljavajući procenat slobode u kreativnom razvoju brendova koji vam i omogućava nove ideje i kakvo je vaše mišljenje po pitanju ovog procesa?

Jako nam je drago kada naš kreativni tim ima punu slobodu da se razmaše. Taj prostor i dovodi do višestrukih lokalnih i regionalnih priznanja struke za kreativnost.

Ipak, na početku i na kraju posla, naš zadatak je da povećamo snagu brenda. Njegovu pojavnost, privlačnost i poslovnu potentnost. O tome da li smo uradili dobar posao ili ne, u onoj meri u kojoj na njihovo poslovanje imamo uticaj, sudiće završni računi klijenata.

 

Kako komentarišete stanje digitalnog marketinga u Srbiji kada govorimo o fluktuaciji kadrova? Kako se nosite sa ovim problemom i na koji način mlade talente privlačite u industriji advertajzinga?

Kakva šansa da se naslonim na drugo i sedmo pitanje! 🙂

Mlade talente namirišemo na kilometar, a fluktuaciju težimo da svedemo na minumum. Bez obzira u koji sektor oni nominalno ulaze, angažujemo ih pre svega kao ljude. Ljude različitih interesovanja i “vannastavnih” aktivnosti, sposobnih da ispostave rezultate u svakom segmentu, pa i digitalnom. Za nas je to signal širine, agilnosti i energije. Privilegija je raditi sa trustom svestranih.

 

Gde vidite Ovation BBDO u narednom periodu – kratkoročno i dugoročno?

Kratkoročno – proslavljajući kvalitetnu saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i ponekim novim.
Dugoročno – proslavljajući višedecenijsku saradnju sa klijentima sa kojima danas radimo i mnoštvom novih!

Čitaj dalje: