Veličina na netu nije bitna

THE WORD Veličina na netu nije bitna

Svaka nova društvena mreža otvara novi kanal komunikacije između korisnika, pa tako i brendova sa korisnicima. Prisustvo „velikih“, odnosno bogatih i uspešnih klubova na netu je postalo pomalo dosadno upravo zbog načina na koji se odnose prema svojim fanovima i javnosti.

Uprkos tome što ti kanali trpe slobodniji i otvoreniji način komunikacije, strah za profit i često sputa spontanost. Čak i šale i prozivke na ovim mrežama su očigledno smišljene unapred i na taj način se gubi njihova oštrina, a neretko se događa da neko ima još bolji odgovor na njih. Odličan primer su dva tvita u kojima se međusobno najavljuju utakmice između Mančester Sitija i Rome:

Najava Mančester Sitija Vs Najava Rome

Ipak, ovi mali izleti su samo jedan vid komunikacije. I Tviter i Fejsbuk se sada koriste mahom za promovisanje i prodaju karata/dresova, dok se klubovi na Instagramu orijentišu ka fotografijama i video snimcima sa treninga ili utakmica. Primetno je da sve više klubova prati trendove i uvode nove kanale, poput Periskopa i Snepčeta, koji služe za behind-the-scene sadržaj.

Kako bi zainteresovali publiku za svoj klub, pa tako i brend, ekipe koje nemaju svetsku popularnost su spremnije na kreativnija rešenja. Biggleswade United je tim koji se takmiči u  Spartan South Midlands, nižerazrednoj engleskoj ligi. Iako njihov stadion može da primi tek 2.000 navijača, klub ima gotovo 40 hiljada pratilaca na Twitteru, najviše zahvaljujući zanimljivoj kampanji. Oni pronalaze svetski poznate fudbalere i trenere kojima poklanjaju svoje dresove. Na ovaj način su zainteresovali javnost i dobili epitet simpatičnog kluba uprkos činjenici da igraju poluprofesionalni fudbal. Australijski fudbalski klub Wellington Phoenix fanovima daje mogućnost da kroz posebnu aplikaciju „Ultimate Fan Experience“ i interakciju sa drugim fanovima upoznaju ceo tim i istorijat kluba, a da uz to budu i nagrađeni.

Iako nikada nije doživela popularnost Tvitera i Fejsbuka, mreža Vajn ima dovoljno veliku zajednicu da bude zanimljiva brendovima. Clemson Univerzitet je dom nekoliko različitih sporstskih klubova koji se bore pod imenom Tigers. Njihov Vine profil je ubedljivo najpopularniji sa 121.000 pratilaca, iako su slabije snage kao udruženje. Popularnost su stekli vizuelno kreativnim rešenjima, koja mogu biti interesantna mnogima koji ne prate sport.

Jasno je da se borba za fanove proširila sa tribina na društvene mreže. Za razliku od terena, novac, instorijat kluba i naporni treninzi ne igraju veliku ulogu na internetu. Trenutak inspiracije i napad kreativnosti jedini su kriterijum koji će privući nove fanove. Na internetu nije bitno da li ste veliki Lejkersi ili mali Hadersfild. Bitno je da imate jedinstven način komunikacije i da brzo palite.

Tekst pisan za portal Marketing mreža, 14.03.2016.
Autor ilustracije: Nemanja Obradović, dizajner

Čitaj dalje: